בדרך ל'נימבוס': גוגל הפעילה לראשונה את הענן המקומי בישראל

חברת גוגל הפעילה לראשונה את הענן המקומי בישראל | מעבר הממשלה לענן ישדרג את יעילות שירותי הממשלה, יקצר את זמני התגובה בהפעלת שירותים דיגיטליים לאזרח ויחסוך בעלויות ההפעלה תוך מתן אפשרות למשרדי הממשלה לשימוש בשירותים מתקדמים

משרדי גוגל, מנהטן | צילום: גילי יערי, פלאש 90

חברת גוגל החלה להפעיל לראשונה את אזור הענן המקומי בישראל, לאחר שזכתה במכרז החשב הכללי לאספקת שירותי הענן לממשלה במסגרת החלק הראשון של פרויקט נימבוס.

פרויקט נימבוס הוא פרויקט דגל ממשלתי וראשון מסוגו המובל על ידי אגף החשב הכללי באמצעות מינהל הרכש הממשלתי. הפרויקט נועד לתת מענה מקיף לאספקת שירותי ענן לממשלה, לרבות מערכת הביטחון וגופים נוספים במשק. במסגרתו, שירותי הענן יסופקו מאתרי ענן מקומיים כאשר המידע יעובד ויישמר בגבולות מדינת ישראל תחת הנחיות אבטחת מידע מוקפדות בהנחיית הגורמים הרלוונטיים בממשלה. מעבר הממשלה לענן ישדרג את יעילות שירותי הממשלה, יקצר את זמני התגובה בהפעלת שירותים דיגיטליים לאזרח ויחסוך בעלויות ההפעלה תוך מתן אפשרות למשרדי הממשלה לשימוש בשירותים מתקדמים.

בנוסף לכך, שירותי הענן בישראל יאפשרו צריכת שירותי מחשוב מתקדמים על ידי השוק הישראלי, יקדמו טרנספורמציה דיגיטלית של שירותים מקומיים, ישפרו את הפרודוקטיביות של עסקים, יעודדו פעילויות עיבוד וניתוח נתוני עתק של חברות מקומיות בישראל ויסייעו לקידום הeco system של מדינת ישראל בתחומי טכנולוגיות הענן.

במסגרת הפרויקט יושקעו מיליארדי שקלים בתשתיות מקומיות בישראל, והוא צפוי להביא לגידול של אלפי משרות בישראל בענף ההייטק ובענפי התעשייה והתפעול התומכים את פעילות הענן.

ההשפעה הכלכלית של הקמת אזור הענן הישראלי של גוגל בלבד, על פי הערכות חברת גוגל, נאמדת בתוספת של כ- 7.6 מיליארד דולר לתמ"ג בישראל, בין השנים 2022-2030 ותוספת של למעלה מ-21,000 משרות חדשות עד לשנת 2030.

חברת אמזון (AWS) שזכתה אף היא במכרז, צפויה להפעיל במהלך החציון הראשון של 2023 את אזור הענן שלה בישראל.

 

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "הפעלת אזור הענן הציבורי בישראל משקפת מחויבות ארוכת טווח של חברות הענן, גוגל ואמזון, לישראל ולהמשך השקעותיהן הגדולות בשוק הישראלי. הקמת האתרים בישראל על ידי חברות אלו מהווה הבעת אמון מצדן במשק הישראלי, תוך השקעת מיליארדי שקלים במשק אשר יביאו לגידול במספר המשרות בישראל ולגידול בתוצר הישראלי".

מנהל החדשנות והטכנולוגיות בחשב הכללי, אביתר פרץ: "אזורי הענן המקומי בישראל, במסגרת "נימבוס", יאפשרו לנו להעביר מערכי מחשוב ממשלתיים משמעותיים לענן, ויביאו להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בפעילות המגזר הציבורי ובשירותי הממשלה לאזרחים ועסקים, למינוף טכנולוגיה והנעת חדשנות בממשלה ולשיפור חווית האזרח בצריכת שירותי הממשלה. ענן גוגל מביא שירותים מתקדמים וייחודיים שיסייעו לממשלה ולעסקים לשדרג את יכולותיהם".

מנהל מינהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי, גל אמיר: "נימבוס, הוא פרויקט דגל ייחודי מסוגו בארץ ובעולם שהביא להקמת אזורי ענן מקומיים בישראל וישמשו את הממשלה אך גם את המשק כולו. הפרויקט, תוכנן מראשיתו בראייה משקית כך שהדרישות של הממשלה יהיו כאלו אשר יתנו מענה לממשלה ולמשק כולו, אשר יקבל בזכות פרויקט זה, תשתיות ענן מתקדמות ובטוחות בישראל".

כתיבת תגובה