בהשקעת ענק: סולגרין נכנסת לשוק האנרגיה הסולארית ביוון  

רוכשת 50% מהון המניות של חברה יזמית בתחום האנרגיה הסולארית ביוון ותשקיע כ-110-140 מיליון אירו בקידום הפרויקטים והקמתם | לחברה הנרכשת צבר של 8 פרויקטים קרקעיים בייזום ביוון, בהספק כולל של כ-200 מגה-וואט מותקן | בשבועות הקרובים צפויה החברה להפעיל מסחרית שני שדות קרקעיים בהספק כולל של כ-26 מגה-וואט מותקן בישראל, להשלים רכישה של נכסים מניבים נוספים באיטליה, וכן לקדם משמעותית את פעילותה בשוק בארה"ב  

פרויקט זרחיה של סולגרין | צילום: בילקטריק

חברת סולגרין, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות והמוחזקת בכ-50.19% ע"י ג'נריישן קפיטל, מדווחת היום על כניסה ראשונה לפעילות ביוון, זאת לצד פעילותה בישראל, בארה"ב ובאיטליה וכחלק מאסטרטגיית החברה להיכנס לשווקים צומחים ולהרחיב את פעילותה. 

סולגרין (85%) יחד עם חברת Eranovum Energy 1 S.L. (15%) חתמה על הסכם מחייב לרכישת 50% מהון המניות של חברה יזמית בתחום האנרגיה הסולארית ביוון. לחברה היוונית צבר של 8 פרויקטים בייזום ביוון, בהספק כולל של כ-200 מגה-וואט מותקן. רכישת המניות בוצעה תמורת כ-350 אלף אירו, סכום המהווה החזר הוצאות הפיתוח שהוצאו על ידי המוכרים עד היום בגין פיתוח הפרויקטים.

הסכם הרכישה כולל אופציה של סולגרין (יחד עם Eranovum, בשיעור ההחזקות שצוין לעיל) לרכוש ואופציה של החברה היזמית למכור לסולגרין 35% נוספים מהון המניות של החברה היזמית, (הגעה לשיעור החזקה כולל של 85%) וזאת עם הגעת הפרויקט הראשון מתוך צבר הפרויקטים לשלב של מוכנות להקמה. ככל שהאופציה תמומש, תשולם בגין מניות האופציה תמורה כוללת של 27.6 אלף אירו לכל מגה-וואט מותקן אשר פותח עד לשלב של מוכנות להקמה.

החברה היוונית הינה בעלת רישיונות ייצור חשמל לכל 8 הפרויקטים ובהתאם ללוחות הזמנים שסוכמו בין סולגרין לבין החברה היזמית, ובהתאם להערכות סולגרין, הפרויקטים צפויים להגיע לשלב ההקמה במהלך השנים 2022 – 2023, כאשר היקף ההשקעות בפיתוח הצבר הכולל של כ-200 מגה-וואט מותקן צפוי להסתכם בסכום של כ-110-140 מיליון אירו.

נכון לשנת 2019, ההספק המצרפי של שוק האנרגיה המתחדשת ביוון הינו למעלה מ-6.7 ג'יגה, מתוכם כ-2.8 ג'יגה סולארי. בהתאם לתוכניות הממשלה, הצפי הוא להגיע להספק סולארי של 7.7 גיגה בשנת 2030, דהיינו גידול צפוי של כ-175% עד 2030. 

בנוסף להתקשרות בהסכם הרכישה, התקשרה החברה בהסכם בעלי מניות להסדרת מערכת היחסים שלה עם בעלי המניות הקיימים בחברה היזמית, וכן התקשרה בהסכם למתן שירותי פיתוח עם יזם מקומי, לטובת פיתוח הפרויקטים.

סולגרין הינה חברת אנרגיה מתחדשת המתמחה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיית PV לטווח ארוך. החברה נמצאת בשליטת קרן האנרגיה והתשתיות ג'נריישן קפיטל. סולגרין מקדמת פרויקטים בישראל, באיטליה ובארה"ב. יו"ר החברה הינו גל בוגין, ומנכ"ל החברה הינו תום שפרן. 

גל בוגין, יו"ר סולגרין: "כניסתנו לשוק הסולארי ביוון מציינת חדירה לפעילות עסקית במדינה רביעית, וזאת בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה תוך מיקוד בשווקים גיאוגרפים צומחים. סולגרין נמצאת כעת בתנופת פעילות משמעותית בכל אזורי פעילותה. בישראל אנו מקדמים מאות מגה וואט בשלבים שונים של ייזום ופיתוח אשר בחלקם כוללים אגירה וכן פעילות על גבי גגות מסחריים. באיטליה אנו בעיצומו של תהליך מואץ להרחבה וביסוס של הפעילות. בארה"ב השלמנו לאחרונה את מהלך הכניסה לפעילות עם השלמת ההשקעה בחברת קיוביקס, הפעילה בשוק המערכות הסולאריות המסחריות והביתיות הצומח בארה"ב. קיוביקס צפויה להתרחב בפעילותה למדינות נוספות עם תוכנית צמיחה לשנים הקרובות של כ-80-100 מיליון דולר".

תום שפרן וגל בוגין | צילום: אייל טואג

תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "אנו מייצרים קפיצת מדרגה משמעותית נוספת בהיקפי הפעילות של החברה דרך כניסה לטריטוריה רביעית בה החברה תחל לפעול ובהתאם לתוכנית העבודה והיעדים שהגדרנו. המהלך של רכישה וקידום צבר מהותי בהיקף של כ-200 מגה וואט מותקן ביוון משקף כניסה לפעילות בשוק זה במחיר אטרקטיבי ביותר. שוק האנרגיה המתחדשת ביוון הינו שוק בצמיחה אשר כבר כיום יכולת הייצור המותקנת מאנרגיה מתחדשת מהווה כ-36%.

"הממשלה היוונית מקדמת כעת תוכניות משמעותיות להרחבת הפעילות הסולארית במדינה כאשר היעד הוא להגדיל עד 2030 את ההספק מאנרגיה סולארית לכ-7.7 ג'יגה. בהתאם לכך, אנו רואים פוטנציאל עסקי גדול בשוק יעד זה, ובהמשך גם התרחבות לפעילות נוספת במרחב המדינות הסמוכות".

כתיבת תגובה