בוחנים רכב • סקודה סופרב: לא רק לשרים מגיע

סגמנט המנהלים הולך ונעלם? לא בטוח, למרות התחזיות של כתבי הרכב ולמרות רכבי הפנאי שממלאים כל פינת רחוב, נמכרים בישראל בכל שנה אלפי יחידות מהסגמנט • במקום הראשון ברשימה מככב זה מספר שנים הסופרב של סקודה • שימו עניבה והצטרפו אלינו

סקודה סופרב | צילומים: יחיאל גרין

הסופרב שקיבלנו נראית במבט ראשון כמו עוד אחת שמשרתת את שרי הממשלה, רק שצמד האותיות Laurin & Klement מתחת למראות הצד מספר לנו שמדובר בסדרה היוקרתית של סקודה שמביאה איתה אבזור עשיר שמתחרה בקלות ברכבי יוקרה שעולים כמעט כפול. הסופרב שנבחנה על ידינו היא היקרה בישראל. מחירה מעל רבע מיליון שקלים (275,990 ₪ ליתר דיוק) והיא הטופ שסקודה יכולה להציע כיום.

עיצוב: מתיחת הפנים האחרונה של הסופרב נעשתה לפני כשנתיים ויש את הרושם שאת המראה הסולידי – המעצבים לא שינו. השינויים הם קוסמטיים, שמשאירים את הרכב המרשים מעודכן והרמוני מצד אחד ועם זאת לא מנקר עיניים. השינוי העיקרי מלפנים הוא תאורת LED Matrix המשנה את עוצמת התאורה שמאפשרת פיזור תאורה מקסימלי מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך. מהצד יש הקרנת לוגו סקודה על הקרקע כמו ברכבי יוקרה, ומאחור החלפת לוגו היצרן באותיות השם S K O D A ואיתות דינמי.

תא נוסעים: אלפי מילים נשפכו על התא האינטואיטיבי הזה ועל הנדסת האנוש שלו. זהו אחד מתאי הנוסעים הפחות מתחכם והכל כך פרקטי, שניתן לקוות שרק לא ישתנה בדור הבא של הסופרב… בגרסה הזו, הוא מגיע עם צבעים בהירים שרק מחזקים את תחושת היוקרה.

ברשימת האבזור: מערכת Kessy המאפשרת פתיחה ונעילה מכל ארבע הדלתות ללא מפתח, מושב נהג עם כוונון חשמלי, זיכרונות ותמיכה לגב התחתון, חיישני חנייה אחוריים, תא ייעודי לטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית שהותאם במיוחד גם לדגמים החדשים והגדולים יותר, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורי אקלים, חיישני חנייה קדמיים מקוריים הכולל סייע חנייה, וילונות נגללים בחלונות האחוריים, חבילת LED Plus הכוללת תאורת אווירה פנימית, שתי אורות קריאה ותאורת רגליים מלפנים ומאחור, מושבים קדמיים מחוממים/מאווררים עם כוונון חשמלי לתמיכה בגב התחתון, מערכת שמע מבית Canton המציעה 11 רמקולים וסאבוופר בתא המטען ו"קוקפיט וירטואלי", לוח מחוונים דיגיטלי בעל מספר תצוגות הניתנות להחלפה.

המושב האחורי: כאן בא לביטוי המרחב הפנימי הנדיב של סקודה סופרב. אם רכב מנהלים פירושו שהבוס יושב מאחור, אז כאן  הוא גם יכול למתוח את הרגליים שלו עד הסוף כמו ברכבי פאר שעולים פי שלשה או ארבעה ממנו. שני מבוגרים ייהנו בכל רגע, אך במושב האמצעי יש את תעלת ההינע, שתגביל את הנוסע ברגליים.

מערכות בטיחות אקטיביות יש בשפע; בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש, מערכת אקטיבית לתיקון היגוי ומניעת סטייה מנתיב, מערכת Side Assist חדשה המשדרגת את מערכת ה-Blind Spot ומתריעה על כלי רכב ב"שטח מת" עם טווח מוגדל מ- 20 מטר ל- 70 מטר, Rear Maneuver Assist המזהה מכשולים מאחורי הרכב ובולמת בעת זיהוי סכנת התנגשות , ו- Emergency Assist המסייעת לעצירת הרכב בבטחה במצבי חירום.

מנוע: אחד מהחזקים שיש, בתפריט הנעה כפולה, נפח של 2.0 ליטר והספק של 272 כ"ס, ונתון התאוצה מ-0 ל- 100 קמ"ש עומד על 5.6 שניות בלבד.

תא המטען: אם הייתה תחרות על גודל תא המטען, הסופרב יכול היה לנצח כל מתמודד. גודלו 584 ליטרים ובזכות דלת תא מטען (חשמלית כמובן ועם דוושה וירטואלית) שנפתחת ישירות לתא הנוסעים – ניתן לנצל כל ליטר בו.

שורת סיכום: הסופרב הפך לטוב יותר במתיחת הפנים האחרונה ובגרסה הנבחנת, הוא כמעט ללא מתחרים.

כתיבת תגובה