בחזרה לטלפון | החינוך החרדי נערך ללמידה אפשרית מרחוק

 בחינוך החרדי מביעים חשש מפני סגר נוסף דבר שישבית את מערכת החינוך לחלוטין | בשונה מהמגזר הכללי שם ישנם פתרונות ללמידה באופן מקוון במגזר החרדי חוששים יותר בהיעדר פתרונות שכאלה | ואלו פתרונות ללמידה מרחוק ניתנים להשגה באמצעות קווי הטלפון הכשרים?

טלפון כשר | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

העלייה בנתוני התחלואה מנגיף הקורונה ממשיכים לעלות בצורה דרמטית ובמשרד הבריאות מעריכים כי כבר בשבוע הקרוב המספרים יזנקו לכ-10,000 מאומתים חדשים ביממה, נתון שמעורר דאגה רבה בקרב מערכת החינוך.

אם אכן נתוני התחלואה ימשיכו לזנק, ויעילות החיסון השלישי לא תשפיע דרמטית, אזי האופציה של סגר כללי תהיה רלוונטית מתמיד. רק במהלך השבוע האחרון התבטאו בכירים בקבינט הקורונה כי האופציה של סגר מונחת על השולחן במקרה של עלייה דרמטית בנתוני התחלואה.

במערכת החינוך חוששים מאוד מסגר שכזה, דבר שמעמיד את פתיחת שנת הלימודים במגזר הכללי בסימן שאלה רבתי, כמו גם מאיים על סגירת מוסדות החינוך במגזר החרדי שכבר נפתחו במהלך השבוע האחרון על פי כל הנחיות משרד הבריאות.

בכירים במערכת החינוך במגזר החרדי אמרו כי באם אכן יוטל סגר הדבר ישפיע דרמטית על התלמידים. "הם לא יעמדו בזה", אמר מנהל מוסד חשוב בירושלים, "לעשות סגר ולהשבית את מערכת החינוך זו בעיה קשה מאוד למגזר החרדי".

במערכת החינוך מציינים כי באם אכן יכול סגר ומוסדות החינוך ייסגרו הם ייאלצו לעבור לפתרונות לימוד מקוונים, דבר שלא בנמצא בקרב המגזר החרדי, לשם כך בחברת התקשורת 'ימות המשיח' מציעים פתרונות שונים ומגוונים שיעזרו לאנשי החינוך לנהל את שגרת הלימודים באמצעות קווי הטלפון הכשרים.

רק במהלך הסגר הקודם, בשנה שעברה, אלפי מוסדות חינוך פתחו קווי טלפון ייחודים דרכה הם ערכו שיעורים, מבחנים ומשחקי טריוויה שונים כשהכל נעשה באמצעות קווי הטלפון בצורה פשוטה וקלה לשימוש כאשר בין היתר ישנן אופציות ייחודיות לניהול כיתה ושליטה על התלמידים.

מנהלי מוסדות רבים ציינו אז לשבח את חברת התקשורת 'ימות המשיח' ואמרו כי אילולי הפתרונות הללו הם היו צריכים להשבית את כל מערכת החינוך דבר שהיה גורם לתוצאות כואבות ומרחיקות לכת בקרב צעירי הצאן.

כעת, בשל החשש לסגר נוסף בחברה מתכוננים לאופציה שכזו. עד עתה גם ישיבות רבות ניהלו קווי טלפון מערכתיים באמצעות החברה למסירת שיעורים כסדרם באופן רציף.

בשל הביקוש הרב, הכינה החברה מבעוד מועד הפקות תוכן ברמה גבוהה ביותר, הכוללת תכנים מרתקים, סיפורים, שעשועוני טריוויה וביצועי משימות לתלמידים בנושאי חגי תשרי, הלכות שבת ועוד שלל נושאים.

כתיבת תגובה