ביט וכאל חזרו בהן מכוונתן לבצע שיתוף פעולה

שיתוף פעולה למתן אשראי של כאל על גבי ביט לא יצא לפועל: הצדדים משכו את הבקשה לפטור מרשות התחרות | זאת, לאחר שהממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים חששות שעלולים לעלות מן ההסדר | בקשת פטור אחרת לשיתוף פעולה משולש בין בנק הפועלים, כאל ואלקטרה בקשר עם מועדון לקוחות משותף – עדיין בבחינה

אפליקציית התשלומים ביט | צילום: יח"צ

כרטיסי אשראי לישראל בע"מ (כאל) ובנק הפועלים הודיעו על משיכת בקשה למתן פטור מאישור הסדר כובל שהגישו לרשות התחרות לשיתוף פעולה ביניהם שבמסגרתו כאל תעמיד לציבור אשראי על גבי האפליקציה של ביט. 

זאת, לאחר שהממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים חששות שעלולים לעלות מן ההסדר, ובכלל זה חשש לפגיעה בתמריץ של בנק הפועלים להשתמש בפלטפורמה כדי להציע אשראי ללקוחות של בנקים אחרים ובכך לקדם את פריקות הסל הבנקאי ולערער על שיווי המשקל המתקיים בתחום הבנקאות; וכן חשש לפגיעה בתמריצים של קבוצת דיסקונט (אליה שייכת כאל) להתחרות מול בנק הפועלים בתחום האפליקציות ובתחומים אחרים. 

עקב הודעת הצדדים, רשות התחרות תסיים את הטיפול בבקשת הפטור. נציין כי בקשת פטור אחרת לשיתוף פעולה משולש בין בנק הפועלים, כאל ואלקטרה בקשר עם מועדון לקוחות משותף – עדיין בבחינה.

כתיבת תגובה