בית המשפט: אין עילה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת

נדחתה עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד שרת התחבורה לחייב הפעלת התחבורה הציבורית בשבת בזמן המלחמה | זאת, לאחר שבשבת הראשונה לאחר הטבח הופעלה התחבורה הציבורית במתכונת חירום | השופטים אישרו: בדקנו, ואין דרישה מצד משרד הביטחון להפעלת תחבורה ציבורית בשבת

רציף הרכבת החשמלית המהירה מירושלים לת"א | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בראשית המלחמה רשמו הלוחמים בשמירת השבת הישג: זה היה מיד אחרי הטבח, ובצל הגיוס המסיבי, עלתה דרישה תקשורתית להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. ביום חמישי שאחרי שמחת תורה הודיע משרד התחבורה, כי בשבת שלאחר מכן (14 באוקטובר) יפעל מערך היסעים של רכבות ואוטובוסים במתכונת חירום, כאשר אלה מיועדים עבור כוחות הביטחון והנסיעה תהיה בהם בחינם. מערך שאטלים ואוטובוסים של משרד התחבורה קלט את נוסעי הרכבות והעבירם ליעדים שונים בדרום ובצפון.

מעודדים מהצלחתם עתרו אנשי התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ במטרה לחייב את משרד התחבורה להפעיל תח"צ בשבת כל עוד המלחמה לא הסתיימה. אולם שופטי בג"ץ מינץ, גרוסקופף וכשר ציינו בהחלטתם: "בניגוד לנטען על ידי העותרת, ההחלטה שלא להמשיך בהפעלת התחבורה הציבורית במתכונת חירום בשבת החל מסוף השבוע של 10-11.11 הייתה נטועה היטב בנתונים הרלוונטיים לעניין, ובכלל זה בהיעדר ביקוש מצד מערכת הביטחון והציבור מחד גיסא, ועלויות התפעול הכרוכות בהפעלת מערך זה מאידך גיסא.

"בתוך כך, מהתכתבות בין משרד התחבורה למשרד הביטחון עלה כי אין דרישה מצד האחרון להפעלת תחבורה ציבורית בשבת"

כתיבת תגובה