בית המשפט הוציא צו פירוק קבוע לקבוצת 'אדמה'

סאגת הקרקעות החקלאיות שהסעירה את המדינה הסתיימה השבוע עם הוצאת צו פירוק קבוע לקבוצת אדמה ומינוי כונס נכסים לנכסיו של בעל השליטה בה שדירותיו ישמשו לכיסוי החובות לנושים ובראשם בנק לאומי

סוף לקרקעות החקלאיות? אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב, מינה אתמול (א) את עורך הדין חגי אולמן למפרק של קבוצת 'אדמה' ובכך סגר למעשה את הסאגה שנכרכה בשמה של הקבוצה. גם נגד אורן קובי, הבעלים של הקבוצה, הוצא צו לכינוס נכסים. השופט שכבר החליט על פירוק זמני לפני כחודשיים, כתב בהחלטתו כי "בהחלטה במינוי המפרק הזמני הצבעתי על הטעמים שבעטיים יש ליתן צו לפירוק זמני, טעמים שכוחם יפה גם לבקשות הפירוק לגופן, ולא חל שינוי נסיבות שיש בו כדי להגיע למסקנה אחרת".

קובי ישלם לקופת הכינוס 2,500 שקל בחודש ודירותיו ימומשו לצורך כיסוי חובו לבנק לאומי בפרט ולנושים אחרים בכלל. כבר לפני שבוע אישר בית המשפט לבנק לאומי לממש נכסים משועבדים של קובי. קובי חייב לבנק לאומי למעלה מ-9 מיליון שקלים. עם זאת, בנק לאומי הודיע כי לא יממש דירה הרשומה על שם קובי בבאר יעקב על מנת "לא להותיר אותו ללא קורת גג".

קובי התנגד למימוש הדירות בטענה כי הן שוות כ-40 מיליון שקל (ישנן דירות במגדלי יו ומגדלי אקירוב), אך ההתנגדות נדחתה. מימוש הדירות ושאר נכסיו של בעל השליטה באדמה, עשויים, לדברי המפרק לסייע לכיסוי חובה של החברה גם לנושים הבלתי מובטחים. בנוסף, צו הפירוק הקבוע יאפשר לעובדי אדמה שלא קיבלו את משכורת אפריל, לפנות לביטוח הלאומי ולקבל את שכרם וזכויותיהם הסוציאליות.

כתיבת תגובה