בניין ההנהלה של לאומי יימכר ב-623 מיליון שקל

לאומי מוכר את "בית מאני" בתל אביב, בניין ההנהלה הראשית של הבנק, תמורת 623 מיליון שקלים לחברת סלע נדל"ן | בעקבות המכירה, הבנק צפוי לרשום רווח לפני מס של 524 מיליון שקלים | המטה וההנהלה של הבנק יעברו באופן הדרגתי למטה חדש שהוקם בלוד, עד סוף 2023 

בית מאני והמגדלים ששימשו את מטה ההנהלה של בנק לאומי | צילום: יח"צ

בנק לאומי הודיע אמש כי הוא מוכר את "בית מאני" בתל אביב, שמהווה חלק ממתחם הכולל את בנייני ההנהלה הראשית של הבנק, תמורת סכום של 623 מיליון שקלים לחברת סלע נדל"ן, חברה להשקעות בנדל"ן מניב.

מדובר על שני בניינים צמודים ברחוב יהודה הלוי 30-36: מגדל משרדים בן 13 קומות שנבנה בתחילת שנות ה-2000, בנוסף למבנה לשימור – "בית מאני" ההיסטורי, שנבנה בשנת 1910 והיה לאחד הבניינים הראשונים שנבנו באחוזת בית. בעקבות המכירה הבנק צפוי לרשום רווח לפני מס של 524 מיליון שקלים.

עסקת המכירה כוללת שטח כולל של 13 אלף מ"ר, בנוסף לחניון תת-קרקעי עם למעלה מ-200 מקומות חנייה. מדובר באחד האזורים היקרים והמבוקשים בתל אביב, הנחשב ללב ה"סיטי" של העיר, ומאכלס חברות פיננסיות רבות, לצד חברות הייטק מובילות. הבניין ממוקם בסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה, שהעבודות בו צפויות להסתיים ב-2022, ובסמוך לפארק המסילה. מטעם לאומי הוביל את העסקה עומר זיו, ראש החטיבה הפיננסית.

עסקת המכירה של "בית מאני" הינה חלק ממהלך אסטרטגי נרחב שלאומי מיישם בשנים האחרונות, במסגרתו כל יחידות המטה וההנהלה הראשית של הבנק עוברים באופן הדרגתי למטה חדש שהוקם בלוד. תהליך המעבר צפוי להסתיים עד סוף 2023. 

כתיבת תגובה