בסבב שני: 'קרדיטפלייס' גייסה 8 מיליון דולר

קרדיטפלייס מגייסת 8 מיליון דולר • המטרה: פיתוח הפלטפורמה והרחבת פעילות הפקטורינג הבינ"ל • החברה שילשה מחזורים מתחילת 2018

דקל גולן | יח"צ

חברת הפינטק הישראלית קרדיטפלייס גייסה כ-8 מיליון דולר בסבב גיוס שני שהובל ע"י OM2 Ventures. עד לסבב הנוכחי גייסה החברה כ- 4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ולפני כשבעה חודשים אף פתחה פעילות בינלאומית שבסיסה בבלגיה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

קרדיטפלייס, שנוסדה ב- 2013 על ידי סרג' עזיזה ודקל גולן, היא חברת P2P המאפשרת למשקיעים לקבל גישה למימון תקבולים (פקטורינג), תחום יוקרתי שעד כה היה בשליטת הבנקים. במקביל מאפשרת הטכנולוגיה המתקדמת של קרדיטפלייס לעסקים קטנים ובינונים גישה לסוג מימון זה, המקל על צרכי הון חוזר של עסקים, ובמקביל מחזק את מאזן החברה.

דקל גולן, מנכ"ל החברה, הסביר: "הנגישות של עסקים קטנים ובינוניים לאשראי ובמיוחד לאשראי להון חוזר מוגבלת ומקשה על צמיחתו של הסקטור החשוב ביותר במשק, מבחינת מספר המועסקים וכושר הייצור, סקטור העסקים הקטנים והבינוניים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לפעול ישירות מול המערכת האינטרנטית כך שלאחר תהליך חיתום קפדני ויעיל, העסקים המעלים חשבוניות למערכת מקבלים מימון בתוך 48 שעות, מה שמאפשר לעסקים להתמקד במה שהם יודעים לעשות, ולהוריד את טרדות מימון ההון החוזר מהגב".

ההשקעה תנוצל על ידי קרדיטפלייס לעיבוי התשתית הטכנולוגית בארץ ובחו”ל. "נפח הפעילות שלנו שולש מתחילת השנה ואנחנו צופים את המשך קצב הגידול הזה", מוסיף גולן. "הרעיון הוא לאפשר, באמצעות פלטפורמה אינטרנטית שקופה ונוחה, למשקיעים פרטיים ו- Family offices, שאין להם גישה לשוק האשראי בישראל, להשקיע וליהנות מתשואה מותאמת הסיכון הטובה בישראל".

קרדיטפלייס פועלת בישראל ומשרתת את השוק המקומי ויצואנים. בנוסף החלה החברה בשנה זו לפעול באירופה באמצעות סניפה הממוקם בבריסל. החברה מאפשרת למגוון משקיעים: משקיעים פרטיים, Family offices וגורמים מוסדיים להשקיע בשוק הפקטורינג המאופיין בסיכון נמוך ותשואה מותאמת סיכון מיטבית. התקבולים הנרכשים על ידי  המשקיעים מבוטחים על-ידי חברת ביטוחי האשראי קופאס (Coface), שהיא מהמובילות בעולם בתחום זה, והכספים מנוהלים בחשבון נאמנות ע״י פירמת ראיית החשבון BDO זיו-האפט. החברה פועלת תחת פיקוח רשות שוק ההון והרשות לניירות ערך.

פעילות הפקטורינג של קרדיטפלייס מסייעת לעסקים קטנים ובינוניים לקצר ימי אשראי, לשפר את תזרים המזומנים שלהן, לחזק את המאזן ולהקטין את האובליגו המעיק שלהם כלפי הבנקים. בצד של המשקיעים, קרדיטפלייס מייצרת פלטפורמה להשקעה שקופה, פשוטה ונזילה עם סיכון נמוך ותשואה אטרקטיבית בהתאם לדירוג החייב.

כתיבת תגובה