בקרוב בישראל? איקאה בפיילוט השכרת רהיטים בשווייץ

ענקית הריהוט השוודית דואגת לאיכות הסביבה: תשכיר רהיטים בשווייץ • אל דאגה, איקאה לא תפסיד מהמהלך – הסיבות: בפנים • וגם האם המודל יגיע לישראל? הרבה לפניו נראה סניפים ייעודיים לתחומים יחידניים

שכירות ותחלופה גבוהה. ריהוט מבית איקאה בקולקציית מהדורה מוגבלת | צילום: resize_resize

ענקית הריהוט השוודית מתחילה פיילוט לפיו הלקוחות ישכרו ממנה רהיטים. הפיילוט יתחיל בשלב זה בשווייץ, ואם הוא יתנהל כשורה, המהלך יורחב גם למדינות נוספות.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

השיקול הכלכלי שעומד מאחורי הדברים, הוא שהמודל מאריך את תוחלת החיים של רהיטי איקאה. בנוסף לכך, המודל יאפשר לעסקים וללקוחות לגוון כל הזמן את הרהיטים שלהם – ומאחר והם מחזירים את הרהיטים לאיקאה, הרי שיהיה חשוב להם לשמור על שלמות המוצרים, כך ששני הצדדים נשכרים.

וזה לא השינוי היחיד. איקאה החלה לאחרונה לעבור גם לסניפים קטנים בתוך הערים, הייעודיים לתחום ספציפי. במדריד נפתחה חנות של איקאה המציגה חדרי שינה בלבד, בשטוקהולם נפתחו חנויות איקאה המיועדות למטבחים, ורק לאחרונה פורסם כי איקאה תקים מתחם בנמל תל אביב למכירת מטבחים.

כך הופכים אולמות המכירה הענקיים אט אט למחסנים, כאשר מן הסתם, טירוף הקניות ברשת גורם גם הוא לירידה כללית במכירות של החנויות הפיזיות. באיקאה מבינים כי הם צריכים להתחדש ולחדש כל הזמן, והפעם הזו הם הצליחו גם למחזר וגם לחדש בפעם אחת.

סיבה נוספת שבאיקאה מתייחסים אליה, היא הפגיעה בטבע שנגרמת מתרבות הצריכה המערבית שאינה יודעת שובע. בראיון שהעניק מנכ"ל איקאה לתקשורת הוא סיפר על רעיון ההשכרה ועל כך שבסופו של דבר המהלך יתרום לסביבה ובמקביל ידרבן את האנשים לשמור על הרהיטים שלהם.

זהו רק חלק קטן מהמודל המעגלי של איקאה, לפיו בחלק מהרהיטים שיוחזרו ישתמשו לצורך בניית רהיטים חדשים, וכך מקווים באיקאה לצמצם את צריכת מוצרי הטבע בכ-15% עד שנת 2030

ומתי נראה את המודל גם בישראל? לצד המתחם שתקים איקאה בנמל תל אביב שמיועד למטבחים, עומד לקום סניף חדש באשתאול, סמוך לבית שמש ולירושלים, שעודו בשלבי תכנון.

המודל המחזורי יגיע לישראל רק אם הפיילוט שהוכרז ישיג את מטרתו באירופה, ומן הסתם הישראלים, כישראלים טובים ידעו לנצל אותו, לכשיגיע ארצה, עד הסוף.

כתיבת תגובה