בקרוב: חופשה זולה יותר ללא אפשרות ביטול

הסוכנים יוכלו להציע גם שירותי תיירות בחו"ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול • יחויבו להבהיר לצרכן את ההבדל ביניהן • בשבועות הקרובים: דיון אם להרחיב את ההצעה גם למלונות בארץ

נופש בחו"ל | צילום: מנדי הכטמן פלאש 90

נופשים בחו"ל? בקרוב יוכלו סוכני ואתרי הנסיעות בארץ להציע לכם חופשות זולות יותר ללא זכות ביטול.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לתקן את חוק הגנת הצרכן ולאפשר לסוכנים ישראלים המוכרים שירותי הארחה ונופש של ספקים זרים להציע לצרכן שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי שמתבצעים במלואם בחו"ל בשתי אפשרויות – עם זכות לביטול העסקה או בלעדיה.

כיום, צרכן שרכש שירות מספק ישראלי ראשי לבטל את העסקה, בהתאם לתנאי בחוק, תמורת דמי ביטול של 5% משווי העסקה ועד 100 שקלים. כתוצאה מכך נפגעים סוכני הנסיעות שנאלצים לשלם דמי ביטול שהם לא יכולים לגבות מהספק בחו"ל. היו"ר כבל שב והבהיר כבר בפתח הישיבה כי לא יאפשר מצב של כרסום בזכות הביטול של הצרכן או פגיעה בה, וההצעה נועדה להיטיב ולאפשר לו לקבל מה שהוא יכול לקבל מאתרי האינטרנט בחו"ל גם מסוכני הנסיעות בארץ. לפי ההצעה שאושרה, בעסקאות לרכישת שירותי חופשה הניתנים כולם בחו"ל יוכל הסוכן להציע לצרכן לבחור מראש אם להחיל עליו את תנאי הביטול לפי חוק הגנת הצרכן, או תנאי הביטול לפי נותן השירות בחו"ל. כמו כן אושרה סנקציה של עיצום כספי בסך 22 אלף שקלים על עוסקים שלא יפרסמו ויבצעו גילוי נאות של החלופות השונות בצורה ברורה. עוד נקבע כי ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות.

היו"ר כבל וח"כ סמוטריץ' הסכימו להצביע ולאשר את ההצעה באשר למכירת שירותי נופש בחו"ל בשתי אפשרויות – עם זכות ביטול או בלעדיה, והודיעו כי בשבועות הקרובים יבחנו האם להרחיב את ההצעה על המלונאים וחברות התעופה הישראלים.

כתיבת תגובה