בקרוב: כך תוכלו להעביר כסף בלי לזכור את מספר החשבון

בנק ישראל מעדכן על גיבוש עקרונות לשירות חדש להעברת כספים בין חשבונות ללא צורך בשימוש במספר חשבון מלא של המוטב | במסגרת זו, תתאפשר העברת כסף מידית בין חשבונות באמצעות פרט מזהה, כמו מספר טלפון נייד או כתובת דוא"ל

מכשיר אוטומטי בבנק | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לא זוכרים את מספר חשבון הבנק מרוב סיסמאות שגדשתם בהן את זכרונכם? לבנק ישראל יש בשורות בדיוק בשבילכם.

בנק ישראל סיים ללוות תהליך של גיבוש עקרונות שיאפשרו תשלום מידי מהחשבון באמצעות פרט מזהה (PROXY). התהליך הושלם במסגרת צוות Fast Payments, יחד עם שחקנים בנקאיים וחוץ בנקאיים ומפעילת המערכת, חברת מס"ב. מטרת העקרונות האחידים היא לאפשר ללקוחות להעביר זיכויים מידיים ובהמשך גם בקשות תשלום (Request to Pay) באמצעות פרט מזהה, שאינו מספר החשבון של המוטב, כמו – כתובת דוא"ל, מספר טלפון נייד, ת.ז או מספר המשמש אותו לצרכי מס.

גיבוש העקרונות הוא צעד נוסף לקידום התשלום המידי בישראל, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים ולשירותים הנלווים המקובלים בעולם. שירות תשלום באמצעות פרט מזהה הוא אחד השירותים הנפוצים ביותר במערכות תשלומים מידיים בעולם ומסייע במניעת טעויות הקלדה של לקוחות וכן מייעל ומפשט את תהליך התשלום עבורם. עולם תשלומים דיגיטלי ומתקדם מחייב ביצוע התאמות נדרשות על-מנת לתמוך בתשלומים מהירים שניתן לבצע אותם בפשטות ובמינימום מאמץ מצד לקוחות הקצה.

העקרונות כוללים את סוגי הפרטים המזהים שבאמצעותם ניתן יהיה לבצע העברות מחשבונות וזאת תוך הבחנה בין חשבון פרטי לחשבון עסקי. כמו-כן, הם כוללים את הצעדים שעל המשתתפים במערכת התשלום המידי לבצע על-מנת לתמוך בשירות ולהנגיש אותו ללקוחותיהם. העקרונות ייושמו באופן אחיד על ידי כלל נותני שירותי התשלום הפועלים במערכת התשלום המידי של חברת מס"ב עד לסוף יוני, 2024.

בנק ישראל ומחלקת מערכות תשלומים וסליקה ימשיכו לקדם את יעילות ויציבות מערכות התשלומים בישראל, תוך שימת דגש על עמידה בסטנדרטים בינלאומיים ואמות המידה המקובלות בעולם לשירותי התשלום השונים.

גב' נועה ששינסקי, מנהלת אגף הפיקוח על מערכות התשלומים: "מדובר בשינוי שוק משמעותי שמטרתו לייעל את הדרכים המקובלות והמסורתיות כיום להעברות כספים מחשבון לחשבון. תשלום באמצעות פרט מזהה, הינו הראשון מתוך שירותים נלווים נוספים אשר יאפשרו למשתתפי המערכת להציע שירותים מתקדמים וחדשניים ללקוחותיהם. שירותים אלו ישפרו משמעותית את חווית הלקוח בישראל ואת מגוון אפשרויות התשלום עבורו".

כתיבת תגובה