בשורה לבאים לבירה: מסירים את המצור מהצפון

סוף כל סוף בשורה לתושבי גבעת זאב ורמות ולבאים לירושלים מכביש 443 • בתוך עשרה חודשים נתיב תחבורה ציבורית יקל את העומס לכניסה לירושלים • תינתן בנת"צ אפשרות גם לנסיעת רכבים עם שלושה נוסעים

צומת רמות | צילום: מתוך תכנית אב לתחבורה

בקרוב: נתיב תחבורה ציבורית בכביש רמות לכיוון העיר, שתתאפשר בו נסיעה של רכבים פרטיים עם למעלה מ- 3 נוסעים.

לאחרונה הסתיימה עבודת התכנון של נתיב התחבורה הציבורית בכביש גולדה מאיר במטרה להקל על עומסי התנועה בעיר ולקצר את זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית, תוך עידוד נסיעות שיתופיות.

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, מקדמים את פרויקט נתיב תחבורה ציבורית בכביש גולדה במטרה להקל על עומסי התנועה בעיר, לקצר את זמן הנסיעה ולעודד נסיעה בתחבורה ציבורית. לפני כחודש, הסתיימה עבודת  התכנון של נתיב התחבורה הציבורית בכביש בגין, וכעת נסתיימו עבודות התכנון גם על נת"צ גולדה.

פרויקט נתיב התחבורה הציבורית גולדה הינו באורך של כ-3 ק"מ, החל מצומת מינץ – אצ"ג- שהיא הצומת הצפונית של רמות, עד גולדה מאיר- שדרות בגין בכיוון אחד בלבד מצפון לדרום. בנתיב זה, תתאפשר לראשונה בירושלים, נסיעה גם לכלי רכב פרטיים, בהם שלושה נוסעים ומעלה, בדומה לנתיב המהיר בין ירושלים לתל אביב.

מטרת הפרויקט היא לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית, אשר תוריד את עומסי התנועה, תתרום לבטיחות וגם תוריד את זיהום אוויר. במסגרת הפרויקט, תחודש מערכת הרמזורים במקום, ותותאם לעומסי התנועה הקיימים, ישודרגו הצמתים ויונגשו תחנות האוטובוס לאורך הציר.

בכדי לשמור על בטיחות  הנוסעים והעוברים במקום, יותקנו במסגרת העבודות מעקות בטיחות שיאפשרו מעבר בטוח להולכי הרגל ורוכבי האופניים. בנוסף, יוצרו הנתיבים הקיימים על מנת להוריד את מהירות הנסיעה בציר. במסגרת העבודות יבוצע חניון חנה וסע זמני בקרבת צומת אצ"ג- מינץ סמוך לכניסה לשכונת רמות מכיוון גבעת זאב, מה שיאפשר לנוסעים המגיעים מחוץ לעיר להחנות רכבם ולעבור לתחבורה ציבורית יעילה ומהירה ולעקוף הפקקים.

 

העבודות יארכו כ10 חודשים ועלותם כ 16 מיליון ש"ח. בשלבי העבודה יבוצעו הסדרי תנועה זמניים במקטע זה, כך שהתנועה תזרום, ככל האפשר, ללא הפרעה.

חשוב לציין, כי בהמשך צפויה לעבור בציר זה גם הרכבת הקלה, שתסייע מאוד בקידום המעבר לנסיעה בתחבורה הציבורית וצמצום הנסועה הפרטית בכביש.

זהר זולר מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה אמר: "פרויקט נת"צ גולדה מאיר תוכנן על מנת לקדם פרויקט העדפה לתחבורה ציבורית ולשפר את הבטיחות בציר לפני העבודות על הרכבת הקלה. העבודות יכללו נתיב לתחבורה ציבורית, שלטי בקרה ומידע, סלילה, שדרוג הרמזורים והתאמתם למצב הקיים, שדרוג תחנות הסעה והנגשתם, הסדרת מעקות בטיחות ועוד.  זאת במטרה להקל על תושבי העיר בתקופת העבודות על הרכבת הקלה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: אמשיך לפעול להפחתת הגודש בכבישים, ליעילות תחבורתית, לאיכות חיים טובה לתושבים עם תשומת לב מיוחדת למניעת תאונות הדרכים בעיר. בציר גולדה מאיר אירעו תאונות דרכים שמניעתן היא משימה לכולנו. הוריתי על הורדת המהירות בציר ועל לשדרוג משמעותי באמצעי הבטיחות שם עבור התושבים ומשתמשי הדרך. נתיב התחבורה הציבורית החדש בגולדה יאפשר לראשונה בירושלים נסיעה שיתופית של רכבים פרטיים עם 3 נוסעים ומעלה. זוהי בשורה של ממש ואני מאמין שיותר אנשים יחלקו מקום ברכב אחד ויוכלו לנסוע בו ביעילות ובבטחה בנתיב הייעודי. והעיקר – סעו בזהירות".

כתיבת תגובה