בשורה לחוסכים: האוצר יכפיל את סכום ההפקדה בקופת גמל להשקעה

סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן חשף בוועידת 'עדיף' כי הנחה את רשות שוק ההון להגדיל את סכום ההפקדה השנתית בקופת גמל להשקעה מ-70 אלף ל-150 אלף בשנה

הורים חוסכים לילדיהם. צילום: sakhorn | שאטרסטוק

סגן שר האוצר, חבר הכנסת יצחק כהן, קרא בוועידת עדיף ה-17 לרשות שוק ההון להגדיל את סכום ההפקדה השנתית בקופת גמל להשקעה מ-70 אלף. לדברי כהן, הגידול יהיה משמעותי מאוד והסכום החדש שיותר לחוסכים להפקיד מדי שנה במוצר החיסכון האמור יהיה מעבר להכפלת הסכום, כלומר עשוי להגיע לכדי 150 אלף בשנה.

"קופת גמל להשקעה היא מוצר עממי ונגיש המיועד לציבור הרחב שאינו בקי בתחום הפיננסי. למשל הורים שרוצים לחסוך לילדיהם. מהנתונים שיש בידינו עולה שנחסכים בו 180 מיליון ש"ח בממוצע מדי חודש. בתוך שנה בלבד, הכספים המנוהלים בקופות הגמל להשקעה עמודים על 2 מיליארד ₪".

במהלך נאומו התייחס סגן השר למתווה הביטוחים הסיעודיים החדש, לו היה שותף יחד עם שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "הכרזנו בשבוע שעבר על מתווה חדש שצמצם את מבחני ההכנסה, באופן כזה שהשירות ישופר והבירוקרטיה תצומצם. שיפרנו את הרובד הסיעודי והבטחנו שהחל מינואר 18 ישווקו רק מוצרי ביטוח ראויים ולכל הנפלטים מהמוצרים קצרי הטווח שבאים לסיומם יהיה מענה בקופות החולים או בפוליסות ההמשך של חברות הביטוח. המתווה שגובש מעניק כיסוי הולם".

על הרפורמות שביצע המשרד, יחד עם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בשנה האחרונה, אמר: "המשכנו לקדם רפורמות שנועדו לסייע לחוסכים, יישמנו בהצלחה רפורמות משמעותיות והבאנו להישגים של ממש".

שינוי הגדרת אג"ח המיועדות שנכנס לתוקפו ביולי האחרון – הענקנו רשת ביטחון שתגדיל ב-60% לפנסיונרים שתנטרל את השפעת תנודתיות התשואות.  חיסכון לכל ילד – אני שמח לבשר כי מהנתונים שיש בידנו המהלך צלח בהצלחה רבה. למעלה מ-3 מיליון תכניות נפתחו. אני מאמין שכמה עשרות אלפי שקלים רגע לפני התחלת החיים, יפתחו דלתות רבות ויגדילו את הסיכוי של הילד להצליח.

 

כתיבת תגובה