גור: כך ישודרגו 'נציבי היום' של המרכז העולמי החדש

לקראת החגים והימים הנוראים, מתכוננים בבית המדרש העולמי של חצר גור לאירוח הנגידים המחזיקים את מרכז החסידות בסכום של החל מ-10,000 דולר בשנה ● אם הנגידים ייענו להצעת האירוח, יוכלו לסעוד בצוותא עם בניהם וחתניהם בבית המדרש הוותיק של החצר ברחוב רלב"ח ● המטרה: בידול התורמים ה"כבדים"

חסידות גור צילום פלאש 90

המרכז העולמי של חסידי גור ברחוב ירמיהו בירושלים, המתרחב בימים אלו זקוק לתורמים לאחזקתו בקביעות. זאת לאחר שכזכור, עם ההודעה על תחילת בנייתו וקבלת ההקצאה עבורו, נרתמו נגידי החסידות בסך משותף של למעלה מ-30 מיליון דולרים עבור הבנייה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

עם זאת, כאמור, יש צורך באחזקת המבנה הקיים שלצידו הולך ומוקם הבניין החדש ואדיר הממדים, שכל מי שעבר ברחוב ירמיהו בירושלים לא יכול שלא להבחין בו ובגודלו המכפיל ומשלש את בית המדרש הנוכחי.

מאחר ובבית המדרש שוררת מצוקת מקום אדירה – עד כדי כך שאין כלל שולחנות וספסלים בבית המדרש, למעט כמה עשרות מקומות ישיבה למבוגרים ותשושים – נוספה לקראת הימים הנוראים של השנה החולפת קומת גלריה שבה מאות מקומות ישיבה מרווחים, כמנוף ליצירת אמביציה לתורמים פוטנציאליים שיחזיקו את בית המדרש באופן שוטף.

מחיר כל מקום הינו 12,000 שקלים אך אלה אינם נגבים עבור זכות הישיבה במתחם, כי אם באופן של קבלת תרומה חודשית של 1,000 שקלים. השנה יוכפל מספר המקומות ולפי נתונים שהגיעו לידי 'ביזנעס' המקום יכיל כ-1,800 מקומות ישיבה מרווחים.

לנציבי היום והנגידים המשמעותיים התורמים החל מ-10,000 דולרים בשנה לאחזקת בית המדרש, הוקמו גלריות בוטיק קטנות, מהם ניתן לצפות אל מהלך התפילה ולשמוע היטב את בעלי התפילה, המקהלה, קול השופר וקריאת התורה.

נציבי יום אלה מקבלים בנוסף למקומם בגלריות הכבוד, מספר כרטיסי כניסה ומקומות שמורים אל הגלריה הצפונית, שהמקום בה מאובזר באופן שונה לחלוטין מהצפיפות השוררת בבית המדרש שתחתיה.

ההודעה על האפשרות לסעוד באופן מבדל. באדיבות המצלם

לכל מתפלל בגלריה זו, מוכן כסא מרופד, שולחן שעליו סטנד אלכסוני לסידור, שתייה המחולקת בהפסקות, שירותים צמודים, וכמובן מקום שמור עם שם היושב באופן ברור על כל מושב. על השולחן מונחים ממחטות נייר, המקום ממוזג כדבעי, והאווירה בו, לפי מידע שהגיע ל'ביזנעס' משדרת מעין בית כנסת בוטיק – ביחס לקהל האלפים שניצב על רגליו בקומת בית המדרש בצפיפות מרובה.

לקראת ראש השנה תשע"ט, כדי למשוך את קהל נציבי היום להמשיך בתרומותיהם ואולי אף כדי לבדל את התורמים סכום שהינו לכל הפחות כמעט פי ארבעה מהנדיבים שתורמים רק 1,000 שקלים בחודש בהוראת קבע, הוצע להם לסעוד את סעודות החג בצוותא עם בניהם וחתניהם, באופן מוסדר, מכובד ומכבד, בבית המדרש הישן של החצר, ברחוב רלב"ח, המשמש עתה בכל ימות השנה כישיבה בחלקו האחד וככולל האברכים הגדול ביותר של גור בירושלים, בחלקו האחר.

כתיבת תגובה