גפני: אנסה לראות איך מוצאים פיתרון לחוק מיסוי דירה שלישית

יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת סיכם עם האוצר כי לא יתבטא בעניין החוק למיסוי דירה שלישית ומעלה, אך אמר אמש ל'דה-מרקר' כי עמדתו ידועה וכי ינסה למצוא פיתרון "כפי שנהגנו לגבי הצעות אחרות בחוק ההסדרים"

חה"כ משה גפני. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

קללת חוק ההסדרים ידועה מזה שנים. גם עמדתו של יושב ראש ועדת הכספים, חה"כ משה גפני (יהדות התורה) נגד הצעת כחלון למסות בעלי שלוש דירות ומעלה, ידועה זה מכבר. אבל גפני לא לבד. כאשר עניין המס על ריבוי דירות עלה בוועדה שהוא עומד בראשה, רוב חברי הכנסת התבטאו נגד הרעיון.

מצד שני, שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו), אינו מוכן לוותר וכבר הודיע כי הוא רואה באישורה את גולת הכותרת במלחמתו להגדלת היצע הדירות בשוק. יתרה מכך, באוצר אף שקלו להוציא את הדיון בהצעה זו לוועדת הרפורמות בראשה עומד חבר כנסת מ'כולנו' (חה"כ אלי כהן) ולעקר בכך את יכולתה של ועדת הכספים וגפני בראשה, לבלום את אישור ההצעה.

מצד שני, היות וההצעה אינה מגיעה בחקיקה ראשית אלה במסגרת חוק ההסדרים שנדון בוועדת הכספים, מיהר גפני להודיע כי במקרה כזה יתקע את אישור חוק התקציב וחוק ההסדרים בוועדה שבראשותו. כך או כך, גפני אמר ל'דה מרקר' אתמול בערב, במוצאי החג: "סיכמתי עם משרד האוצר לא להתבטא בעניין אבל עמדתי ידועה. אנסה לראות איך מוצאים פיתרון כפי שנהגנו לגבי הצעות אחרות של האוצר בחוקי ההסדרים". במילים אחרות, גפני מתכוון ליזום תיקונים בהצעת חוק מיסוי דירה שלישית.

תגובה אחת ל: "גפני: אנסה לראות איך מוצאים פיתרון לחוק מיסוי דירה שלישית"

  1. המס החדש הזה יאלץ בעלי דירות שזקוקים להכנסה הקיימת שלהם מדמי השכירות להגדיל את דמי השכירות לשוכרים ככה שהשוכרים ישלמו חלק מהמס והמשכירים ישלמו חלק ממנו. המס יעלה את מחירי הדיור תוך גרימת נזק כלכלי לשוכרים ולמשכירים. זו טעות להעביר את זה בכנסת.

כתיבת תגובה