גפני: "לא נהיה חותמת גומי!"

צעד חסר תקדים: יושב ראש ועדת הכספים הפסיק דיון בהצעת חוק שתאפשר הפעלתן של קופות גמל להשקעה והחזיר את ההצעה לדיון בוועדת הכנסת. "ועדת הכספים בראשותי לא תהיה חותמת גומי"

פלאש90

האוצר ביקש להשיק קופת גמל ייעודית להשקעה נוסף על קופות הגמל לקצבה, אבל נבלם בוועדת הכספים. על מנת לאפשר את פעילותן של קופות גמל להשקעה, יש לשנות את החקיקה. למעשה לחוקק חוק ייעודי עבורן שכן קופות הגמל הקיימות כיום אינן מאפשרות משיכה "הונית" (בבת אחת) ואינן מזכות בפטור מלא ממס על רווחי הון.

ההצעה, אותה הבאנו כאן בתחילת החודש, הגיעה לשולחנה של ועדת הכספים. היום (ב) היה אמור להתקיים בוועדה הדיון בהצעת האוצר, אלא שיושב ראש הוועדה, חה"כ משה גפני (יהדות התורה), החליט להפסיק את הדיון והורה להחזיר את ההצעה לוועדת הכנסת.

היה זה צעד דרמטי וחסר תקדים שנבע מסירובו של האוצר לערוך שינויים בהצעה בהתאם להערות שעלו במהלך הדיון בוועדה. גפני אמר כי "הצעת החוק מחייבת שינויים משמעותיים לטובת המשק. אם האוצר רוצה להעבירה כפי שהיא, שהדיון בה יעבור לוועדה אחרת. ועדת הכספים בראשותי לא תהיה חותמת גומי של האוצר".

במהלך הדיון בוועדה התעוררו חילוקי דעות מהותיים גם בתוך הממשלה: בין יושב ראש הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, שמתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית ושטוען כי החוק ייפגע במסחר בבורסה, ובין נציגי האוצר, ביניהם סגן שר האוצר, חה"כ יצחק כהן (שס), שטענו, כי מדובר באפיק השקעה נוסף עבור הציבור.

 

כתיבת תגובה