דיבורים כמו חול: נתניהו וגנץ הצביעו נגד דמי האבטלה לעצמאים

הצעת חוק שיכולה להציל מאות אלפים מרעב? שיקולי השנאה, הקנאה, ימין או שמאל, יכולים לטרפד גם אותה. • לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל בתגובה: "הייתה לכם הזדמנות להעניק לנו חבל הצלה ופישלתם. ואנחנו לא נרפה עד שתהיה כאן רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים , לא באנו לבקש צדקה אלא צדק"

חרדים עצמאים | צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

בעוד לשכירים נמצא פתרון, אין עדיין מענה לעצמאים שלא פתחו את עסקיהם, או שנאלצו לסגור את העסק, בין אם לאור ההגבלות הקיימות ובין אם לאור קשיים כלכליים אליהם נקלעו כתוצאה ממשבר הקורונה.

למרות ההבטחות החוזרות והנשנות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ שימצאו פתרון אמיתי לבעיות העצמאים היום הצביעו שניהם נגד הצעת החוק שהוגשה לממשלה ע"י יאיר לפיד ועודד פורר, שמטרתם לאפשר דמי אבטלה לעצמאים. גנץ ונתניהו יצאו במיוחד מישיבת ממשלה כדי להבטיח שלא יהיה רוב לאופוזיציה ושתי הצעות החוק נדחו בהצבעה.

נזכיר כי ביוני 2014 בשבת יאיר לפיד על כס שר האוצר היה זה הוא שדחה ומסמס וטרפד את חוק העצמאים, כאשר 60 ימי הדחייה היו ניסיון לקבור את החוק. נראה כי כשמדובר בפיקוח נפש ובמאות אלפי נפשות שעלולים לרעוב ללחם, היו אמורים להתעלות מעל האגו ולא היו אמורים להיות שיקולי ימין או שמאל אופוזיציה או קואליציה.

נשיא להב עו"ד רועי כהן הגיב בזעם: "ראש הממשלה ישב איתנו, הסתכל לנו בעיניים והבטיח דמי אבטלה לעצמאים. עכשיו, כשניתנה לו ההזדמנות (בפעם מי יודע כמה), ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתמיכה של ראש הממשלה בני גנץ, הפילו את חוק דמי אבטלה לעצמאים. חוק, שבזמן הקורונה ראינו כמה הוא חיוני לעצמאים, שיכל להזרים חמצן לעסקים ולמנוע מפולת במגזר העסקי בישראל. עכשיו, כשאנחנו כבר בתחילתו של הגל השני, כנראה שני ראשי הממשלה שלנו מעדיפים להתעסק בהטבות מס וסיפוח- רק לא במה שימנע את קריסת המשק. רבותיי, ראשי הממשלה של ישראל- המכהן והחליפי, אנחנו רגע לפני דומינו אימים – המגזר העסקי לא ישרוד עוד סגר קורונה, ועסק אחר עסק יפלו כאן אל תוך תהום עמוקה. הייתה לכם הזדמנות להעניק לנו חבל הצלה ופישלתם.

אנחנו לא נרפה עד שתהיה כאן רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים, לא באנו לבקש צדקה אלא צדק לחצי מיליון עצמאים במדינת ישראל ויהיה כאן דמי אבטלה לעצמאים ולא יעצרו אותנו במהלך הכה מתבקש למדינת ישראל".

כתיבת תגובה