דיסקונט הצטרף ללאומי והגביל את שכר המנכ"לית והיו"ר

עלות שכרו של יוסי בכר, יושב ראש דירקטוריון בנק דיסקונט תעמוד על 2.5 מיליון שקל בשנה ואילו עלות שכרה של מנכ"לית הבנק, לילך אשר-טופילסקי, לא תעלה על 2.16 מיליון שקל בשנה שהם 180 אלף שקל בחודש

יוסי בכר | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית הפכה לעובדה מוגמרת לאחר ששניים מחמשת הבנקים הגדולים בישראל פרסמו את מדיניות השכר שלהם בהתאם לחוק הגבלת השכר. בתחילת השבוע היה זה לאומי שפרסם כי עלות שכר המנכ"לית, רקפת רוסק עמינֹח, תעמוד על 2.34 מיליון שקל בשנה, ועלות שכרו של יושב ראש הבנק, דוד ברודט, לא תעלה על 2.5 מיליון שקל בשנה.

ואתמול (ד), היה זה בנק דיסקונט שפרסם כי עלות שכרו של יושב ראש הבנק, יוסי בכר, תעמוד על 2.5 מיליון שקל לפני הפרשות לפנסיה, ועלות שכרה של מנכ"לית הבנק, לילך אשר-טופילסקי, תעמוד על 2.16 מיליון שקל בשנה, שהם 180 שקל בחודש.

טופילסקי תהא זכאית למענק אישי של עד שלוש משכורת בשנה בנוסף לשכרה השוטף, כך שעלות שכרה הכוללת תעמוד על 2.7 מיליון שקל. אגב, עלות שכרם של בכירי הבנק האחרים לא תעלה על 2.25 מיליון שקל בשנה.

חוק הגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית קובע כי שכרם של בכירי הבנקים, חברות הביטוח ובתי ההשקעות לא יעלה על 2.5 מיליון שקל או פי 35 משכרו של העובד הזוטר ביותר בבנק. החוק זכה לביקורת ציבורית רבה אך צלח בסופו של דבר הן את משוכות החקיקה והן את הבג"ץ.

כתיבת תגובה