האוצר יפעל לאסור על חברות הביטוח להעניק תמריצים לסוכנים

באוצר מתכוונים לקדם את האיסור על חברות הביטוח להעניק לסוכנים תמריצים עבור שיווק מוצרים פיננסיים. המטרה: להבטיח שיווק אובייקטיבי לטובת הלקוחות. באוצר יבקשו בקרוב את אישור ועדת הכספים

אילוסטרציה: love work 51 | שאטרסטוק

כנראה שבאוצר החליטו למרר את חייהם של סוכני הביטוח. כבר בתקופה הקרובה אמור להיכנס לתוקפו האיסור שהטילה המפקחת על שוק ההון, ביטוח ופיננסים על חברות הביטוח להעניק תמריצים ו"מתנות" לסוכני הביטוח עבור שיווק מוצרים פיננסיים.

ההיגיון שעומד מאחורי החלטת המפקחת נועד להבטיח כי הסוכנים לא "ידחפו" ללקוחות מוצרים שאינם מתאימים להם ולו רק על מנת לקבל את התמריצים הכוללים ימי נופש בבתי מלון, טיסות וטיולים בחו"ל ועוד.

אלא, שסוכנים רבים סבורים כי מדובר בחשש שווא. אחד מהם אמר ל'ביזנעס'. "מישהו באמת חושב שאמכור משהו רק בשביל לקבל לילה במלון או טיסה לברצלונה?!". כך או כך, באוצר נחושים להפסיק את התמריצים וכבר אחרי החג, אולי אפילו עוד בטרם יחל מושב הקיץ, מתכוונים להביא לאישורה של ועדת הכספים את הסעיף האוסר על תמריצים.

למרות שהאוצר מתכנן רפורמה רחבת היקף בעמלות הסוכנים, את סעיף איסור התמריצים מבקש האוצר לאשר בנפרד. נבהיר: התמריצים אינם קשורים לעמלות אותן משלמות החברות לסוכנים בתמורה לשיווק מוצרים ביטוחיים שונים.

עוד נבהיר כי לשכת סוכני הביטוח אינה מתנגדת לאיסור שמבקש האוצר להטיל על התמריצים, אך מתנגדת נחרצות לשינוי מודל העמלות שעשוי לפגוע בהכנסתם של סוכני הביטוח ובשירות אותו הם נותנים ללקוחותיהם.

 

כתיבת תגובה