האם תימכר אורתם לחברת בנייה שבבעלות איש נדל"ן חרדי?

מחזיקי האג"ח של 'אורתם סהר' להם חייבת החברה כ-280 מיליון שקל, יתכנסו היום במטרה להניע מהלך שיאפשר למכור את החברה כיחידה אחת. מחר יתקיים דיון בבקשת הקפאת ההליכים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב

כאן בונים. אילוסטרציה: ליאור מזרחי | פלאש 90

סיפורה של חברת הבנייה 'אורתם סהר' רחוק מסיום. בחול המועד דחה בית המשפט את בקשת החברה להקפאת הליכים וקבע כי דיון בעניינה של החברה יתקיים השבוע. היום (א) אמורים מחזיקי האג"ח של החברה להתכנס על מנת לנסות ולהניע מהלך למכירת החברה, שיותיר אותה כעסק חי בשל הפוטנציאל הקיים בה.

החברה חייבת למחזיקי האג"ח שהבולטים שבהם הם המוסדיים, סכום של כ-280 מיליון שקל. תשלום ראשון שהיה אמור להיפרע החודש נדחה בהסכמת המוסדיים לעוד ארבעה חודשים. החברה מחזיקה נכון להיום בארבעים פרויקטים שכוללים בסך הכל כ-5,400 יחידות דיור. החברה אף זכתה בקרקעות במכרזים במחיר למשתכן והיא אמורה לבנות עליהן כ-1,400 יחידות דיור.

בית המשפט אמנם סירב לבקשת החברה להעניק לה הגנה בפני הנושים באמצעות הקפאת הליכים, אך הוציא צו שימנע מנושים להיכנס לנכסיה ולתפוס רכוש. החברה שהחזיקה בצבר הזמנות מרשים, אמנם נקלעה לקשיים כלכליים, אך עובדת היותה חברה יזמית וקבלנית משנה, מאפשרת לה לבוא עם נדוניה מרשימה למעמד המכירה. כזכור, בעלי החברה קיוו כי איש העסקים החרדי לואי נואי וקבוצת משקיעים ירכשו את השליטה בחברה. מה שאמנם לא יצא לפועל. אך מתברר כי יש לא מעט גורמים שמעוניינים בחברה, ביניהם חברת 'אזורים' הנמצאת בשליטתו של איש הנדל"ן החרדי הרשי פרידמן מקנדה.

בשל יום-טוב שני של גלויות לא הצלחנו לאשר את נכונות המידע מול מקורביו של פרידמן, אך מתברר כי אזורים אינה לבד וחברות נוספות לוטשות עיניים לפרויקטים של החברה. הנושים מעדיפים שהחברה תימכר כיחידה אחת, אך לא כל המעוניינים בחברה מגלים עניין בעבודותיה כקבלנית משנה בשל הרווח הנמוך יחסית לפרויקטים היזמיים שלה.

כתיבת תגובה