הבורסה תעניק ייעוץ בתחום הסייבר לבורסה החדשה בקזחסטן

ההסכם הנוכחי נחתם בהתבסס על הרמה המקצועית הגבוהה וניסיון רב השנים של גורמי המקצוע בבורסה בתל אביב בתחום הגנת הסייבר

אסטנה, הבירה החדשה של קזחסטן shutterstock

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב מודיעה על חתימת הסכם ייעוץ עם הבורסה החדשה בקזחסטן אשר מוקמת בימים אלו במסגרת המרכז הפיננסי הבינלאומי אסטנה (AIFC). זו תהיה הפעם הראשונה בה הבורסה בתל אביב תעניק שירותי ייעוץ מקצועיים לבורסה זרה, כחלק מכוונותיה של הבורסה להרחיב ולגוון את מקורות ההכנסה שלה.

ההסכם הנוכחי נחתם בהתבסס על הרמה המקצועית הגבוהה וניסיון רב השנים של גורמי המקצוע בבורסה בתל אביב בתחום הגנת הסייבר  – אחד מהאתגרים המשמעותיים הניצבים כיום בפני בורסות ומוסדות פיננסיים ברחבי העולם.

כידוע, כל בורסה מרכזית ניצבת כיום בפני אתגר משמעותי מאוד בתחום הגנת הסייבר. במצב העולמי הנוכחי, בורסות בעולם מהוות אובייקטים פוטנציאליים להתקפות סייבר ממגוון גופים זדוניים בהם פעילי אנטי-גלובליזציה, ארגוני טרור ומדינות עוינות וכן ארגוני פשיעה כלכלית. פגיעה בפעילות הבורסה כתוצאה מהתקפות סייבר משמעותה לא רק סיכון כספי משמעותי, אלא גם פגיעה במוניטין ובשמה הטוב של הבורסה, שאחד מעמודי התווך בפעילותה הוא אמון המשקיעים.

במסגרת הסכם הייעוץ תעניק הבורסה הישראלית סל של שירותים ופתרונות בתחום הגנת הסייבר. בין השירותים שיינתנו: מחקר והערכה של הסביבה העסקית והטכנולוגית בהקשר של הגנת הסייבר, הגדרת צרכים ספציפיים, מיפוי סיכונים ואיתור הפתרונות הרלוונטיים עבור הבורסה החדשה בקזחסטן. בנוסף תהיה הבורסה הישראלית אחראית על תכנון פרויקטים לביצוע הגנת הסייבר, סיוע בבחירת ספקים, תיעדוף משימות וכן פיקוח ובקרה על ביצוע הפרויקטים.

יצוין כי הבורסה כפופה לפיקוח של רשות הסייבר הלאומית הפועלת במסגרת משרד ראש הממשלה.

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל-אביב מסר היום: "אנו מודים לבורסה החדשה בקזחסטן על האמון וההכרה ביכולות המקצועיות הגבוהות של הבורסה בתל אביב ובטוחים כי שיתוף הפעולה יוכל לתרום רבות לפיתוח וניהול הגנת הסייבר, תחום קריטי ביותר בניהול כל בורסה בימינו. בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו, אנו ממשיכים לפתח תחומי פעילות חדשים לגיוון מקורות ההכנסה, בדגש על יצירת שיתופי פעולה בינלאומיים תוך שימוש  בידע המקצועי הייחודי ובניסיון הרב של הבורסה הישראלית"

ה-AIFC נוסדה בעקבות היוזמה של נשיא קזחסטן, נורסולטן נזרבייב. בדצמבר 2015 אישר הנשיא נזרבייב בחקיקה חוקתית  הקמת המרכז הבינלאומי הפיננסי אסטנה" (ASTANA INTERNATIONAL FINANCIAL CENTER – AIFC). מטרת ה-AIFC היא לייסד מרכז בינלאומי לשירותים פיננסיים. ה-AIFC מיועדת לעודד השקעות במשק על ידי הקמת סביבה אטרקטיבית למשקיעים בשירותים פיננסיים, ולפתח את השווקים הפיננסיים המקומיים תוך כדי שילובם בשוקי ההון הבינלאומיים.

כתיבת תגובה