הביטוח הלאומי ישקיע במתן במענה לתופעת ה"ביוש" ברשת

תופעת השיימינג שהתרחבה מאוד בעת האחרונה הביאה את קרנות הביטוח הלאומי להחלטה להשקיע בפיתוח תשובות למסוכנות והבריונות. מנכ"ל הביטוח הלאומי: אני עוקב בדאגה אחרי היקפיה הגדולים של התופעה המסוכנת"

די לביוש. אילוסטרציה: tomertu, שאטרסטוק

לראשונה ישקיע הביטוח לאומי כחמישה מיליוני שקלים בפיתוח והטמעת מענה להתמודדות עם התופעה המכונה "שיימינג", דהיינו מסוכנות ובריונות ברשת.

הביטוח הלאומי יעשה זאת באמצעות הקרנות שלו והשקעתו תסייע במינוף המאמץ הממשלתי והציבורי לצמצום ממדי התופעה הכואבת, בשל מכלול היבטי המסוכנות והתרחבות התופעה בשנים האחרונות.

פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, אמר: "אני עוקב בדאגה אחרי היקפיה הגדולים של התופעה המסוכנת של אלימות ושיימינג ברשת בקרב בני נוער בסיכון, אנו נחבור למאמץ הלאומי בעניין זה".

עורך הדין איציק סבטו, מנהל קרנות הביטוח הלאומי, אמר: "מיד שזיהו קרנות הביטוח הלאומי את השיימינג והאלימות ברשת וממדיהם, הוחלט לנתב תקציבים ומשאבים לפיתוח מודלים חדשנים בניסיון לצמצם את התופעה".

בימים הקרובים, תפנה הקרן לילדים ונוער בסיכון של הביטוח הלאומי בקול קורא לגופים ציבוריים להגיש הצעות לפיתוח תכניות התערבות שיסייעו לצמצום והתמודדות עם תופעת המסוכנות והבריונות ברשת. משך הסיוע הוא עד לשלוש שנות הפעלה במימון כוח האדם הייעודי לתוכנית. המימון שתעניק הקרן של הביטוח הלאומי יהיה עד 80% מסך העלות הכוללת.

כתיבת תגובה