הבנקאות הפתוחה: הסנונית הראשונה לטובת הלקוחות כבר כאן

רפורמת הבנקאות הפתוחה מעבירה את הבעלות על המידע הפיננסי אל הלקוחות עצמם ובמסגרתה הלקוחות יוכלו לבחור לשתף את המידע הפיננסי שלהם עם גופים פיננסיים נוספים וחברות פינטק במטרה לקבל הצעות מתחרות ומוצרים חדשניים ואלטרנטיביים | פיזבק ו-IBI-Smart הודיעו היום על שיתוף פעולה ראשון להענקת שירותי בנקאות פתוחה מתקדמים ללקוחות

נגיד בנק ישראל | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הגופים הפיננסיים נכנסים לבנקאות הפתוחה: חברת הפינטק פיזבק (Feezback) חתמה על הסכם למתן שירותים טכנולוגיים מתקדמים לחברת IBI וזאת על רקע הכניסה הצפויה לתוקף של רפורמת הבנקאות הפתוחה.

במסגרת העסקה, פיזבק תספק ל-IBI אפשרות להציע ללקוחותיה מנגנוני תשלום והעברת כספים באופן מיידי מחשבונות הבנק שלהם אל תיקי ההשקעות שלהם בצורה נקיה מטפסים בירוקרטיים וטעויות אנוש. זהו מימוש של אחת האפשרויות הגלומות הבנקאות פתוחה. בנקאות פתוחה אשר יכולה גם להציע שירותים אשר מתבססים על מידע שישתפו הלקוחות ויאפשרו לבית ההשקעות להציע מוצרים חדשניים גם בתחומי ההלוואות ומוצרים משלימים ללקוחות.

IBI היא חלוצת הבנקאות הפתוחה והגוף הראשון שעושה את הצעד לשימוש בהזדמנות שרפורמת הבנקאות הפתוחה פותחת בפני בתי השקעות ושחקנים פיננסיים נוספים במשק. כניסתה לתוקף של רפורמת הבנקאות הפתוחה, מהווה מהפכה בתחום הבנקאות והפיננסיים, עם העברת הבעלות על המידע הפיננסי אל הלקוחות עצמם. במסגרת הרפורמה, מעתה הלקוחות יוכלו לבחור לשתף את המידע הפיננסי שלהם עם גופים פיננסיים נוספים וחברות פינטק במטרה לקבל הצעות מתחרות ומוצרים חדשניים ואלטרנטיביים וכן להקל משמעותית על פעולות העברה מחשבון הלקוח.

הכניסה של IBI לתחום, באמצעות המוצרים של חברת פיזבק, מעידה על החשיבות שבית ההשקעות מייחס לערך הרב הטמון ברפורמת הבנקאות הפתוחה. הרפורמה נועדה לעודד את התחרות במערכת הבנקאות ולאפשר לגופים פיננסיים, ולחברות פינטק, לספק לצרכנים שירותים של השוואת עלויות. הצפי הוא שבעקבות התחרות יוזלו העמלות ויחול שיפור ברמת השירותים הבנקאיים.

 

מנכ"לית ומייסדת פיזבק, קרן צוקרמן: "אנחנו שמחים לראות את IBI מצטרפת לקהל לקוחותינו ופורצת את הדרך, באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו בפיזבק. אנו יודעים לומר בוודאות כי תחום המסחר העצמאי וההשקעות צפוי להיות אחד הנהנים הגדולים מרפורמת הבנקאות הפתוחה, לטובת האזרחים וגם לטובת גופי המסחר וההשקעות".

לבנת מזרחי רינסקי, מנכ"לית IBI שירותי בורסה: "רפורמת הבנקאות היא מהפכת הסלולר של המערכת הפיננסית. כיום אחד מהחסמים המשמעותיים העומדים בפני הלקוחות הוא יכולת העברת המידע והחשבונות בין המערכות. אנחנו זוכרים מה היה המשקל של מגבלת הניוד בין חברות סלולר על התחרות. זהו לכאורה חסם כניסה זניח אבל בפועל הוא מנע מהלקוחות ליהנות מתחרות אמיתית שבתי ההשקעות יכולים להציע הן על שירות והן על מחיר. הרפורמה מאפשרת חיבורים של מערכות פיננסיות וחברות פינטק המייצרים שינויים משמעותיים לטובת הלקוחות. השימוש במערכות הטכנולוגיות של פיזבק יחסוך בין היתר את כאב הראש ויאפשר בלחיצת כפתור תהליך פתיחת חשבון דיגיטלי אוטומטי שמייתר את האינטראקציה מול הבנק".

חברת פיזבק היא חברת פינטק ישראלית, המפתחת מערכות טכנולוגיות מתקדמות בתחום הבנקאות הפתוחה בישראל. פיזבק מפתחת ומשווקת מערכות מידע מתקדמות ומוצרים חדשניים אשר רותמים לראשונה דאטה פיננסי עשיר באמצעות אלגוריתמים מתקדמים ולמידת מכונה כדי לאפשר לגופים פיננסיים מובילים להגדיל את מגוון ואיכות המכשירים הפיננסיים שהם מציעים לקהל לקוחותיהם וכן מוצרים המאפשרים יזום תשלומים.

כתיבת תגובה