הבשורה החרדית בשערי עכו: יש זוכה במכרז הענק לכ-1,500 יח"ד

בשורת ענק במכרז לכ-1,500 יח"ד בעכו שיימכרו בהנחה לציבור החרדי | מתחם 'שערי עכו' המנותק מהעיר הוותיקה, כולל כ-9,000 יח"ד שחלקן שווקו לציבור הכללי אך מאות חרדים זכו בדירות במקום, מה שאולי ישנה את עתיד השכונה כולה | המכרז הנוכחי מיועד כולו לאוכלוסיה החרדית

בניין ירושלמי| צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשורה משמחת לאלפי זוגות צעירים שמתקשים לרכוש דירות במרכז הארץ: חברת וול סטון בע"מ מבית שמש היא הזוכה במכרז רמ"י לבניית 1,429 יחידות דיור שייבנו במיוחד לציבור החרדי בעכו. המדובר הוא בפרויקט בו נבנות קרוב לכתשעת אלפים יחידות דיור, כאשר חלקן הוגרלו לפני כשנתיים וללא ייעוד למגזר החרדי – אך עם זאת, בהגרלות זכו מאות חרדים שמעוניינים להתגורר במקום.
לפי ההבנות מאחורי הקלעים, ועדת הדיור תתמוך, תלווה ותגבה את היזם בזכייה הנוכחית לשיווק ישיר לציבור החרדי, כאשר הפרויקט צפוי לתפוס תאוצה, ופתרון לאלפים מבני הציבור החרדי שעתידים לרכוש בו דירות ולקבוע את משכנם בעכו.
המכרז המדובר, במתחם 'שערי עכו', שוכן במנותק מעכו הוותיקה על ידי כביש 4 החוצץ בינו לבין העיר, והמתחם – הלכה למעשה – עתיד להיות כעיר בפני עצמה שתאכלס כ-9,000 יח"ד, כאמור.
המכרז הנוכחי עומד על מעל 1,400 יח"ד אך ייתכן ובמסגרת הקלות נוספות, כך מקווים בוועד הדיור החרדי, יגדל לכאלפיים יח"ד. יצויין עוד כי העיר הצפונית נהנית מנגישות תחבורתית מעולה לכל ערי המרכז
חשוב לציין כי אזור הצפון כולו הינו פנינה שהולכת ומתיישבת יותר ויותר על ידי החרדים, מחיפה ורכסים ועד צפת וטבריה, בואכה נוף הגליל – ועתה עכו תהיה היעד הבא.
כאמור, במכרזים קודמים לפני כשנתיים התחוללה הרשמה גבוהה לכאלפיים הדירות הראשונות, ומאות חרדים כבר זכו במקום, כשאחד הזוכים במו"מ עם וועד הדיור לשיווק ישיר לציבור החרדי. אגב, עתירה שהוגשה על ידי עו"ד נתן רוזנבלט מוועד הדיור, דנה בנושא העדפת בני מקום שלא מאפשרת את מלוא מימוש הפוטנציאל במכרזים אלה, ותשובת המדינה בעניין תתפרסם בקרוב.
כרגע, המכרז הנוכחי הינו לשיווק ישיר ללא הגרלה, והחברה הזוכה, כאמור, אכן מייעדת את השיווק לציבור החרדי, דבר שמבטיח אלפי יח"ד לציבור החרדי במצטבר, בשכונת ענק.

לצד זאת, אסור לקברניטי משרד השיכון לשכוח, שהכל טוב ויפה, אך עיר חרדית בצפון – נוסף על קרית גת וכסיף – חייבת לקום במקביל. אם על כלל השטח של שערי עכו, ואם במקום אחר באזור הצפון שיכול להיות הפתרון המסיבי והמבוקש על ידי הציבור החרדי שהוכיח כי את הצפון הוא מכיר טוב יותר ומוכן להירשם בהמוניו לכל פרויקט שישווק במחירים נוחים. דה פקטו, שערי עכו איננה שכונה חרדית בפועל, אחרי שאלפי יח"ד הגיעו לאוכלוסיה הכללית. על היושבים במשרד השיכון לתת את הדעת לפתרון צפוני זול, מהיר ונגיש.

כתיבת תגובה