היית מאמין שתשקיע בניו יורק?!

המשקיעים שהתכוונו להשקיע בפרויקט היוקרה שבשכונת 'דאמבו' בברוקלין, חסכו הרבה כסף בעקבות עליית שער השקל בתחילת החודש הנוכחי • יותר דולרים עבור כל שקל והזדמנות השקעה שווה במיוחד במגדל המגורים שיתנשא לגובה של עשרים ושש קומות בשטח בנוי כולל של יותר מ־35 אלף מ"ר

מנהטן, ניו יורק | צילום: shutterstock

הבנק המרכזי של ארצות הברית, ה'פדרל ריזרב' הוריד בסוף החודש הקודם את הריבית ברבע אחוז והחליש את הדולר מול השקל עד שנגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, נאלץ לפרסם הצהרה/הבהרה לפיה בבנק לא מתכוונים בשלב הזה להתערב בשוק המט"ח.

הורדת הריבית בארצות הברית השפיעה כמעט מיידית על שער הדולר מול מטבעות מובילים בעולם, אך תשפיע, כמו תמיד, גם על שוק הנדל"ן המפותח בכלכלה הראשונה בגודלה בעולם. מסביר ישי ברסלויער, מנכ"ל 'סיידר', זרוע הנדל"ן של קבוצת 'בסדנו': "כאשר הריבית יורדת, משקיעים מחפשים אפיקי השקעה בעלי תשואה גבוהה יותר ופונים בין היתר לנדל"ן, בעיקר לנדל"ן מניב או להשקעות נדל"ן קצרות יחסית בהן ניתן לקצור תשואה נאה בטווח של שלוש-חמש שנים".

צריך לזכור כי להתחזקות השקל מול הדולר ישנה משמעות גדולה מאוד עבור משקיעים ישראלים שמשקיעים בחו"ל בכלל ובארצות הברית בפרט. ובמיוחד למשקיעים בפרויקטים של נדל"ן לטווח קצר ובינוני. מדוע? משום שבכל שקל ישראלי נכנסים יותר דולרים (סנטים) בשל חוזקו של המטבע הישראלי.

"משקיע ישראלי יכול לקנות יותר השקעה בפחות שקלים", מסביר ברסלויער ומביא דוגמא מפרויקט ענק של מאות מיליוני דולרים המוקם כרגע בברוקלין, בין הגשרים מנהטן וברוקלין, מול רובע מנהטן המבוקש. "סיידר, זרוע השקעות הנדל"ן של בסדנו, לקחה לעצמה נתח קטן מאוד מהפרויקט הענק הזה אותו יזמה אחת מחברות הנדל"ן המפורסמות והמצליחות ביותר באזור ניו־יורק בפרט ומערב ארה"ב בכלל.

"ההשקעה המינימאלית של לקוחות שלנו בפרויקט נקבעה על רף של 33 אלף דולר. כאשר הדולר יורד בערכו מול השקל, צריך המשקיע הישראלי להוציא פחות שקלים עבור אותה השקעה ואנחנו מדברים כאן על השקעה טובה מאוד לפרק זמן קצר יחסית של עד חמש שנים". כך שלשקל החזק ישנם שני צדדים. יש את היצואנים שרווחיותם נשחקת כאשר הדולר חלש. אבל יש גם חלקים רבים במשק ששמחו מאוד בהודעת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב.

 

הפרויקט עליו מדבר ברסלויער הוא פרויקט יורק אחד (York 1) על־שם כתובתו. על מגרש משולש ורחב ידיים, מקימה חברת 'פורטיס' מגדל מגורים בן עשרים ושש קומות בשטח כולל של כ־35.7 אלף מ"ר. המגדל שיכלול 77 יחידות דיור ויצפה למנהטן, להדסון ולגשרים המחברים בין ברוקלין ומנהטן, מעורר עניין רב בקרב בעלי יכולת בשל המפרט העשיר, העיצוב הייחודי והמיקום האטרקטיבי.

כאילו לא די בכך, המגרש עליו נבנה הבניין שימש במשך שנים מגרש חניה ולצידו של מגדל המגורים ייבנה גם חניון שחניותיו יימכרו בנפרד בשל מיקומו המבוקש, ומבנה לשימוש ציבורי שיושכר ויימכר לגוף שיזכה במכרז העירוני להפעלת המבנה. "זו בהחלט הזדמנות של משקיעים 'קטנים' להיכנס להשקעה של גדולים בשווי כולל של יותר מ־311 מיליון דולר", אומרים בבסדנו ומוסיפים: "עבורנו זו עוד הזדמנות לתווך למשקיעים שלנו הזדמנות השקעה משתלמת".

לפרטים על השקעות בעלת תשואה גבוהה בניו יורק, לחצו כאן!

כתיבת תגובה