הדייל לנוסעים החרדים: "יהודים מפגרים"

זוג חרדים מניו יורק מאשימים את חברת התעופה ספיריט איירליינס באנטישמיות • קללות איומות, יחס משפיל וניבולי פה • החברה בתגובה: "בני הזוג התעלמו מהוראות הצוות" • אנטישמיות בשחקים

נמל התעופה בלוד | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ה'ניו יורק פוסט' מדווח על בני זוג חרדים שחוו התנהגות אנטישמית ומשפילה בטיסה של חברת ספיריט איירליינס מניו יורק לפלורידה. המשפחה כולה, שני ההורים ושלש ילדותיהן הקטנות, שאחת מהן בת חודש וחצי בלבד, נסעו לנופש המשפחתי הראשון שלהם בפלורידה שנהפך לסיוט של כל משפחה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לפי הדיווחים, כבר כאשר עלו הזוג לטיסה עם עגלת התינוק, שאושר להם להעלות אותה, הם נתקלו בהתנגדות חריפה מצד צוות המטוס ללא סיבה עניינית נראית לעין. הנוסעים האחרים בטיסה מספרים על ביטויים בסגנון "זה לא עולה למטוס ולא אכפת לי מי אישר את זה", "היהודים המפגרים האלה", ועוד ביטויים וקללות שגרמו לזוג למפח נפש ולמבוכה רבתי מול שאר הטסים.

גם לאחר סיום ההמראה ועם תחילת פרק הזמן בו כבר חייבים להיות חגורים, כאשר האבא הושיב את אחת מבנותיו על ברכיו, הדבר לא עבר בשתיקה מצד אחד הדיילים שהורה בתקיפות לאבא להחזיר את הבת לכסאה.

הבעל ביקש לדעת את שמו של הדייל, וזה בתגובה הטיח בו "סתום את הפה". השלב הבא היה כבר כשהדייל הודיע לזוג חגיגית שעם נחיתתם בפלורידה יחכו להם נציגי החוק.

הדייל הבטיח – וקיים. עם נחיתת המטוס בפלורידה, כלל הנוסעים התבקשו להישאר במקומותיהם, כאשר שני שוטרים עולים למטוס ומורידים ממנו ראשית את בני המשפחה החרדית למרבה הבושה והמבוכה, משל היה מדובר בטרוריסטים או בחשודים פוטנציאלים ולא בזוג עם שלש ילדות רכות.

נוסף על כך, נציגי ספיריט איירליינס הודיעו לבני הזוג, כי אכן הם רכשו כרטיסים לטיסה חזור לניו יורק, אך אין בכוונת החברה לכבד את הכרטיסים האלו. עוד הם הוסיפו לבני הזוג ההמומים, שהם אינם רצויים בטיסות החברה מכאן ולהבא.

חנה בעק, אם המשפחה ומי שחוותה את ההשפלה החמורה יחד עם בעלה, אמרה ל'ניו יורק פוסט' כי היא דורשת את פיטוריו של הדייל האנטישמי ומצפה שחברת ספיריט איירליינס יחזירו לה את העלות של כרטיסי הטיסה וכן יפצו אותם על עגמת הנפש הגדולה והמבוכה האדירה שנגרמה להם בעטיו של אותו דייל אנטישמי. "אנטישמיות טהורה, פשוטו כמשמעו", סיכמה חנה ל'ניו יורק פוסט'.

חברת התעופה עצמה, מסרבת לרדת מהעץ, ובתגובה שמסרה ל'ניו יורק פוסט' היא טוענת שטרם קיבלה פניה מבני הזוג. בנוסף, לטענת החברה, בני הזוג התעלמו מהוראותיהם של צוות הטיסה. החברה אמנם טענה שתבדוק את המקרה וכי היא "לוקחת ברצינות אירועים מסוג אלו". אך בינתיים המצב נשאר כשהיה. 'ביזנעס' יעקוב אחר ההתפתחויות ובמידת הצורך יעדכן.

כתיבת תגובה