ההייטק הישראלי יזם: ועידת חירום בינלאומית ראשונה מסוגה

בהשתתפות אלפי סטארטאפיסטים, ראשי החדשנות של ניו יורק, איטליה וישראל, מנהלי בתי חולים מהעולם ובכירי אקדמיה – התקיימה ועידת חירום בינלאומית אינטראקטיבית ראשונה מסוגה בעולם לפתרון משבר הקורונה: "Corona Wake Up Call" • "אסור למנהיגי העולם להתבדל ולסגור גבולות. זה הזמן לייצר בסיס 'ביג דאטה' בין לאומי בהשתתפות קהילת הסטארטאפים במשימה להצלת חיים"

אראל מרגלית, יוזם הוועידה האינטראקטיבית לפתרון משבר הקורונה | צילום: באדיבות המצלם

ועידת חירום בינלאומית אינטראקטיבית ראשונה מסוגה בעולם שמגייסת את קהילת החדשנות לפתרון משבר הקורונה התקיימה בשלושה מוקדים עיקריים: איטליה, ניו יורק וישראל, ע"י קרן ההשקעות הירושלמית JVP וביוזמת היו"ר אראל מרגלית.

בוועידה המקוונת שהתקיימה באמצעות פלטפורמת webex של Cisco השתתפו ראש מערך החדשנות של ממשלת איטליה, יו"ר החדשנות של העיר ניו יורק, יו"ר רשת בתי החולים הגדולה באיטליה, חוקרים מובילים מהמכון הביולוגי, מכון ויצמן ומכון מיגל, ענקית התרופות אסטרזניקה, מייקרוסופט, אקדמאים מרחבי העולם ואלפי סטאטרפיסטים מהארץ ומהעולם בהובלת קרן JVP.

יוזם הועידה אראל מרגלית, יו"ר ומייסד JVP, פתח את הועידה בקריאה לראשי המדינות על רקע הבידול וסגירת הגבולות: "אסור למנהיגי העולם להתבדל. חייבים לייצר בסיס 'ביג דאטה' בין לאומי בהשתתפות קהילת הסטארטאפים במשימה להצלת חיים. הסטארטאפיסטים של העולם אומרים – כדי להציל חיים, צריך לשתף פעולה. לצורך כך צריך לרתום את כל הגורמים: סטארטאפים, בתי חולים, ממשלות, עיריות, חוקרים וגם חברות רב לאומיות. רק באסטרטגיה כזו ניתן לנצח את הנגיף ולהיערך נכון למאבק בנגיף הבא".

בוuעhדה השתתפו ראשי החדשנות של שני המוקדים הבוערים היום בקורונה, איטליה וניו יורק: יו"ר החדשנות של העיר ניו יורק לינדסי קלינטון ציינה ש"אנחנו מרכז המגפה והקצב מוכפל מדי יום. המחסור הגדול שלנו הוא בציוד הרפואי. הוצאנו קול קורא לעיצוב וייצור מסיכות ומסננים וקיבלנו אלפי פניות תוך יממה".

דוד פלסקוני, המדען הראשי של איטליה, אמר: "אנחנו במצב שלא עמדנו בפניו מעולם. יש לנו אזורים תחת לחץ עצום. אנחנו מציעים שירותים דיגיטליים חינם לתושבי איטליה".

הדוברים התמקדו בארבעת האתגרים המרכזיים של ראשי מערכת הבריאות בעולם: אבחון וזיהוי אזורי אוכלוסיה מוכי הנגיף, איתור החיסון, טיפול מרחוק כדי למנוע הדבקה, וניתוח דאטה באמצעות בינה מלאכותית.

ד"ר ערן זהבי, ראש מערך החדשנות במכון הביולוגי: "הסטנו את כל המחקר שלנו לטובת פיתוח חיסון שינטרל את נגיף הקורונה. התוצאות לניוסיים שערכנו מעודדות. כדי להאיץ את התהליך אנחנו עובדים עם תעשיות מקומיות. אנחנו לא עושים את הכל לבד. עד כה בדקנו שיתופי פעולה עם לפחות 50 סטארטאפים והסכמי שיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים.

דוד זגדון, מנכ"ל מכון מיגל: "אנחנו עובדים שלוש שנים על חיסון לעופות. בשבוע הבא אנחנו מקווים להתחיל את הניסויים לחיסון בבעלי חיים במקביל למירוץ לגייס את המקורות התקציביים שיעזרו לנו להגיע לפיתוח משמעותי"

פרופ' ניראב שאה, אוניברסיטת סטנפור: "למחלה של המאה ה-21 צריך פתרונות של המאה ה-21. אנחנו צריכים לעשות לטובת הטיפול את מה שטוויטר עשתה לעולם החדשות – להפוך את הפתרונות לדמוקרטיים יותר ומהירים יותר".

אמיר הרמתי, מייסד SparkBeyond Bio: "יש המון דאטה שאנחנו אוספים מכל העולם. הוא גולמי, אבל באמצעות בינה מלאכות שיצרנו, אנחנו אוספים את המידע מכל העולם שמספק לנו תובנות. התחלנו למפות את הנדבקים בזמן אמת באיטליה. זה לא רק לחזות, אלא תגובה בזמן אמת. אנחנו פועלים גם בבריטניה ובאירופה".

יוזם הועידה, אראל מרגלית סיכם את הועידה: "הביג דאטה הוא כלי לחיזוי ההתפרצות הבאה ובאמצעותו מדינות יוכולו לטפל באזורים מוכים ולא במדינות שלמות. ניתן להשתמש במדדים של חום ומדדים אחרים כדי לדעת מה קורה באוכלוסיה. צריך גם לקחת את הצוותים הרפואים לתת להם את האפשרות לטפל מרחוק בצורה אינטגלינטית וטובה בלי שהם ידבקו כי זו אחת הבעיות הכי גדולות ששמענו עליהן מאיטליה וארה"ב. המטרה היא למנוע את המגיפה בפעולות פרואקטיביות".

בסיום הועידה הושקה פלטפורמת המפגשים הוירטואליים של JVP תחת השם  Corona Wake Up Call, שתתמקד ביצירת קבוצות עבודה בין דיספילנות שונות במטרה למגר את הקורונה דרך חדשנות טכנולוגית.

כתיבת תגובה