ההמראות נעצרו || השבתה מוחלטת של המשק עד לעצירת החקיקה

יו"ר ההסתדרות: "אנחנו ברגע היסטורי של שילוב ידיים בין המעסיקים לעובדים, נשבית את המשק עד לעצירת החקיקה" | ההמראות בנתב"ג נעצרו בידי ועד העובדים, המונהג בידי פנחס עידן, איש הליכוד | דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "עצירת החקיקה לא מספיקה, ראשי הקואליציה והאופוזיציה אחראים לשבת למו"מ ביניהם ולסגור מתווה מוסכם" | ההסתדרות הרפואית הצטרפה להשבתה | בינתיים, נתניהו דחה את נאומו

המעסיקים וראשי ההסתדרות בהודעה על השבתת המשק | צילומסך משידור חי

"להחזיר את יואב גלנט לתפקיד", קראו יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי שחיבקו את שר הביטחון שפוטר אמש ע"י ראה"מ בנימין נתניהו.

"זהו יום היסטורי" אמר יו"ר ההסתדרות, שהודיע כי השביתה תהיה "אגרסיבית, בכל האמצעים", וציין כי המגזר העסקי והמעסיקים שותפים להשבתת המשק הישראלי.

באירוע נכח גם פינחס עידן, יו"ר ועד עובדי שדה התעופה, שהודיע, כי "מרגע זה אין המראות". וקרא להידברות, אף שהוא איש הליכוד.

"אני איש של שלום, איש של משאים ומתנים", התפאר בר דוד, וציין: "אני נגד מלחמות. חשבתי שגם פה נצליח לעצור את הטירוף, בשנים עשר השבועות האחרונים עשיתי כל מה שאני יכול יחד עם חבריי כדי לעצור את זה – לתווך ולהרגיע את הרוחות. אבל זה לא מפסיק. יש גבול כמה אתה יכול לעמוד מנגד ולראות שאי אפשר שהדברים לא נעצרים ומתקדמים".

הוא תקף את פורום קהלת ואמר: "זו לא המדינה של פורום קהלת". הוא הוסיף: "ניסיתי ככל יכולתי להימנע משביתה ומהשבתה, אבל אי אפשר להישאר מול השיסוי הזה והקיטוב הזה שקורע את ישראל, אנחנו נכנסים לשביתה היסטורית בה סוגרים את מדינת ישראל".

ההסתדרות הרפואית החליטה גם היא להשבית את מערכת הבריאות. הודיעה על "שביתה מלאה במערכת הבריאות עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים". המערכות הרפואיות יעבדו במתכונת שבת. פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית שנאם באירוע של ההסתדרות הודיע קודם לכן, כי "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די". השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה.

ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. השביתה תיעצר ככל שיגובש מתווה ברור ומוסכם להידברות שיבטיח בין היתר קרקע יציבה לשמירה על זכויות המטופלים במערכת הבריאות.

"לא נסתפק בעצירת החקיקה. נדרוש מו"מ יחד עם בן דוד, עד שהמדינה תחזור לשפיות", אמר פרופ' חגי. "נצעד יחד עד לניצחון – והניצחון הוא של תושבי מדינת ישראל".

התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה. עם זאת קניונים רבים ייסגרו, וחנויות פוקס, בבעלות הראל ויזל, ייסגרו אף הן. בנאומו באירוע אמר ויזל, "אנו חברי כל הפורום העסקי של מדינת ישראל המגיעים מכל ענפי המשק ללא שום שיוך פוליטי רואים את האסון הכלכלי שמגיע לפתחנו, דורשים בזאת, בטלו את תהליך החקיקה, בטלו את פיטורי שר הביטחון מר יואב גלנט – גיבור ישראל – החזירו את השפיות והתקווה לעם ומדינת ישראל מיד".

 הדוברים כולם טרחו להדגיש כי אינם 'ימין' או 'שמאל', אך ההטיה של האירוע – הייתה, לכאורה, ברורה.

תגובה אחת ל: "ההמראות נעצרו || השבתה מוחלטת של המשק עד לעצירת החקיקה"

  1. להחרים את מי שהחרים
    בעלי הכוח מבינין בכסף

כתיבת תגובה