ההסתדרות כובשת את ענף הביטוח. נחתם הסכם ב'שירביט'

חברת הביטוח 'שירביט' היא החברה החמישית בענף הביטוח שחותמת עם עובדיה על הסכם קיבוצי. ההסכם יעניק לעובדי החברה שורה של הטבות. שכר המינימום בחברה לא יפחת מ-5,000 שקלים. בהסתדרות מרוצים

במעמד החתימה בבית ההסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות והנהלת 'שירביט חברה לביטוח' חתמו היום (ה) על הסכם קיבוצי ראשון, החמישי במספר בענף הביטוח לאחר שנחתמו הסכמים ב'כלל', 'מגדל',  'AIG' ו'הפניקס'. ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בתל-אביב במעמד יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל שירביט, גיל ספיר.

תוקפו של ההסכם שנחתם הוא למשך שלוש שנים וכחלק ממנו נקבע כי החברה תעניק לעובדים חדשים מעמד קביעות בתוך שנתיים וחצי. במקביל, עובדים קיימים עם וותק של יותר משנה וחצי, יקבלו קביעות עם החתימה על ההסכם. בנוסף לכך, ההסכם מעביר להעסקה על בסיס חודשי את כל העובדים אשר הועסקו עד עתה על בסיס שעתי ואשר השלימו שלוש שנות עבודה בחברה.

שכר המינימום בשירביט יועלה באופן מיידי ל-5,000 שקל – גבוה מהקבוע בחוק. בהסתדרות אומרים כי זו למעשה הקדמה של הפעימה השלישית בתהליך העלאת שכר המינימום במשק, אותו יזמה ההסתדרות.

ההסכם מסדיר מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות. לצד זאת הוא מסדיר מנגנונים שונים ומשותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד העובדים בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה.

סעיפים נוספים עליהם הסכימו הצדדים קובעים כי כל עובד יקבל יום חופשה ויום הבראה נוספים מעבר לקבוע בחוק; החל מיום המחלה השני העובדים יקבלו 100% מהשכר ועובדות יקבלו "שעת הנקה" במשך שנים-עשר חודשים מיום הלידה.

ניסנקורן אמר עם החתימה על ההסכם: "ברכותיי לנציגות העובדים ולהנהלת שירביט שהצליחו לגשר על הפערים, והגיעו להסכם שיסדיר וישפר את זכויות העובדים, תוך שהוא מביא לידי ביטוי את הערכת ההנהלה להון האנושי בחברה. אט אט הולכת ונשלמת מלאכת עיגון יחסי העבודה הקיבוציים בענף הביטוח, מהלך שישנה לטובה את תנאי ההעסקה וימצב את הביטחון התעסוקתי בתחום".

ספיר סיפר כי "מיום התארגנות העובדים לוועד פעולה, חיבקה הנהלת החברה את הוועד, וניהלה מו"מ רצוף בשיתוף פעולה מלא כדרכה של החברה אל מול עובדיה, בלעדיהם החברה לא הייתה מגיעה להישגיה המרשימים".

 

כתיבת תגובה