ההתבכיינות עזרה: 'פניציה' קיבלה 15 מיליון שקל

גובש הסדר למפעל 'פניציה' בהיקף של כ-15 מיליון ₪ במסגרתו התחייבה החברה לביטחון תעסוקתי לעובדים ב-5 השנים הקרובות • במקביל אושרה לחברת 'אינופק' מענק בהיקף 3.7 מלש"ח על השקעה בסך של 18,800,000 ש"ח באזור התעשייה נ.ע.ם וקליטה צפויה של עד 50 עובדים

שר הכלכלה אלי כהן וראש עיריית דימונה בני ביטון בסיור בדרום, היום | צילום: דוברות משרד הכלכלה

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ובכירי משרד הכלכלה, נפגשו הבוקר עם ראשי הערים ירוחם ודימונה, טל אוחנה ובני ביטון, והציגו את תוכנית הסיוע לאזור הנגב המזרחי.

נציגי המשרד הציגו בפני המשתתפים את פעילות המשרד בתחום התעשייה, התעסוקה והעסקים הקטנים בשלוש השנים האחרונות, וכן הוצגו פתרונות שסוכמו בימים האחרונים, במטרה לתת מענה לבעיות מספר מפעלים באזור שעלו בשבועות האחרונים.

בשלוש השנים האחרונות היקף ההשקעות של משרד הכלכלה והתעשייה באזור הנגב המזרחי עמד על כ-600 מלש"ח, בתוך כך מענקים למפעלים (על-בד, אבגול, אלביט, דלק סן לעוד), השקעה בתשתיות באזורי תעשייה ובעסקים קטנים ובינוניים. בשלוש השנים האלו ירדה האבטלה באזור ועומדת כיום על 3.9% בעוד בשנת 2017 עמדה על 4.8%.

בתוך כך, אישרה מנהלת רשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה הסדר אשר יבטיח את המשך פעילותו של מפעל 'פניציה' ואת המשך העסקת 240 עובדיו לתקופה שלא תפחת מ-5 שנים, במסגרת מענק בהיקף של כ-15 מלש"ח. הנהלת החברה הודיעה כי בתקופה זו היא מתכוונת להמשיך בתוכנית ההשקעות אשר תאפשר למפעל להתייעל לשפר את הפריון, כושר התחרות והרווחיות. אף מילה לא נאמרה על השבת בהודעת החברה, כך שטרם ידוע האם פני המפעל לשינוי.

עוד אישרה מנהלת הרשות לחברת אינופק תעשיות בע"מ מענק בהיקף 3.7 מלש"ח על השקעה בסך של 18,800,000 ש"ח באזור התעשייה נ.ע.ם (אז"פ א'). המפעל צפוי לקלוט עד 50 עובדים. במסגרת התכנית, בכוונת החברה להקים מפעל חדש לייצור אריזות לתעשיות המזון והפרמצבטיקה, העשויים מנייר ממוחזר. המפעל החדש שיקום יתרום באופן משמעותי להפחתת הנזקים הסביבתיים במדינת ישראל כתוצאה משימוש באריזות לא מתכלות. לחברה אושרה הפעלה זמנית של המפעל לתקופה של 3 שנים לפחות באזור התעשייה בירוחם.

בנוסף, מִנהל פיתוח אזורי תעשייה במשרד הכלכלה החליט להמליץ לרמ"י על הקצאת קרקע בשטח של 214 דונם להקמת מפעל קוייס בתחום האמונה, בהיקף סיוע כולל של 24 מלש"ח, אשר יעסיק, עם הקמתו במישור ר.ת.ם מאות עובדים, 100 מהם באופן ישיר. מפעל חיפה כימיקליים יוקם על קרקע שכבר הוקצתה ויעסיק אף הוא מאות עובדים נוספים.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "פיתוח הכלכלה והתעסוקה בפריפריה הנו חובתה הכלכלית והחברתית של הממשלה. אנו מביאים היום מענה חשוב לתושבי הנגב המזרחי ונמשיך לעודד ולתמרץ יזמים ותעשיינים, להשקיע באזור. התעשייה היא מכפיל כוח, כאשר בנוסף על יצירת תעסוקה והכנסה באופן ישיר, היא מייצרת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית שממריצה את האזור כולו. נמשיך לעמוד לצד תושבי הדרום לצמצום פערים ולפיתוח האזור".

ד"ר נחום איצקוביץ מנהל רשות ההשקעות ציין כי "ההסדר עם 'פניציה' נבחן על כל היבטיו בעבודה מקצועית, בשיתוף משרד האוצר. ההסדר מבטיח את תעסוקת העובדים ל-5 שנים אשר תנוצלנה לפיתוח כושר התחרות של המפעל. רשות ההשקעות במשרד הכלכלה תמשיך במאמציה לחזק את התעשייה והתעסוקה בירוחם ובנגב המזרחי".

3 תגובות ל: "ההתבכיינות עזרה: 'פניציה' קיבלה 15 מיליון שקל"

  1. למה לכתוב התבכיינות???? צריך להודות לאנשים שגרים בנגב

  2. למה אנחנו צריכים לממן את המפעל הכושל של פניציה?
    למה אנחנו צריכים לממן כלי תקשורת שמכפישים את הציבור החרדי כמו התאגיד או גלי צהל?

  3. לא מבין איפה הגאוה החרדית
    איפה המאבק על השבת
    שימו לב למשולש של פיניציה בדרך כלל רוב הבקבוקים הפשוטים הם של פיניציה
    עליתי רמה וקונה יין יותר יקר כדי לא לקנות בקבוק שיוצר בשבת כמובן מחברה שאינה משתמשת בפיניציה

כתיבת תגובה