הונאת רשם החברות הגדולה נחשפה: כך פעלו הנוכלים

רשת של עשרות מעורבים ברחבי הארץ נחשדת כי השתלטה על בעלות של מאות ואף אלפי חברות – תוך שינוי הבעלות ברשם החברות • המטרה: ביצוע עבירות מיסוי והלבנת הון • היקף ההונאה נאמד כבר עתה על מאות מיליוני שקלים • כך פעלה השיטה הנכלולית שנחשפה הבוקר וייתכן שפגעה גם במיכל הדלק של רכבכם

החותמות ששימשו לרישום הכוזב של החברות | צילומסך מתוך סרטון המשטרה

משטרת ישראל חשפה רשת המונה עשרות מעורבים ברחבי הארץ, בחשד שהשתלטו על בעלות החברות ברישומי רשם החברות, ובאמצעות כך ביצעו עבירות מיסוי והלבנת הון בהיקף הנאמד במאות מיליוני שקלים.

מחלק ההונאה והיחידה הכלכלית ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בשיתוף פעולה עם רשות המסים, רשם החברות במשרד המשפטים ומשרד האנרגיה מנהלים מזה כחצי שנה חקירה סמויה שבמהלכה נחשפה 'רשת' מאורגנת, ופוצחה השיטה והדרך שבה פעלו עשרות חשודים ברחבי הארץ, שבאמצעות תצהירים כוזבים והגשת מסמכים מזויפים, הצליחו להערים על מנגנוני רשם החברות, ולהשתלט הצהרתית על הבעלות של מאות וייתכן אלפי חברות שונות ברחבי הארץ ולרשום אותן על שמם, להלן:

– להערים על מנגנוני רשם החברות תוך הגשת תצהירים כוזבים ומסמכים מזויפים, על מנת להשתלט הצהרתית על הבעלות של מאות וייתכן אלפי חברות שונות ברחבי הארץ ולרשום אותן על שמם.

– שימוש במסמכים המעידים על בעלותם בחברות, על מנת לפתוח חשבונות בנק וקבלת אשראי באופן המקביל לחשבונות החברה המקוריים.

– הוצאת חשבוניות פיקטיביות בשם החברה תוך ביצוע עסקאות בשווי מוערך של מאות מיליוני שקלים, ובדרך זו אף הונו החשודים את הרשויות וגרפו לכיסם מיליוני שקלים תוך פגיעה בקופת המדינה ובציבור.

עם התקדמות החקירה, התחזק החשד לגבי מניע החשודים, שהנו להשתמש בשמן של אותן חברות לגיטימיות, מרביתן עוסקות או בעלות זיקה בתחום אספקת האנרגיה והדלקים, על מנת לבצע עסקאות ועבירות הלבנת הון ומיסוי בהיקף המוערך במאות מיליוני שקלים, כל זאת ללא ידיעתם של הבעלים הרשמיים בחברות ותוך הכנסת ידם של החשודים לכיסו של הציבור וקופת המדינה, וגריפת הכספים לכיסם האישי.

רכבי היוקרה שעוקלו צילומסך מסרטון המשטרה

עוד חשפו חוקרי המשטרה, כי בבעלותם של חלק מהחשודים תחנות דלק במספר ערים, וכי חלק מהדלקים שנסחרו ע"י החשודים וסופקו לציבור, התגלו כדלקים שהנם מהולים בחומרים נוספים בניגוד לחוק, ואף עולה החשד שבעקבות כך נגרמו נזקים לרכבם של עשרות ומאות אזרחים.

הבוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה המשטרה יחד עם הרשויות על בתיהם ועסקיהם של 30 חשודים ברחבי הארץ, והם עוכבו \ נעצרו לחקירה. במהלך החיפושים פעלה המשטרה בשיתוף הרשויות על מנת להקפיא נכסי נדל"ן וכ-9 רכבים בהם רכבי יוקרה ומשאיות וכן הוקפאו חשבונות בנק.

רשות המסים מסרה הבוקר כי "עבירות המס בפרשה נחקרות על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים. בהתאם לחשד, מדובר בפרשיה חמורה לפיה חברו גורמים עבריינים יחד עם בעלי מקצועות חופשיים ובכללם עורך דין ורואי חשבון, וביצעו עבירות של קיזוז והפצת חשבוניות מס פיקטיביות בניגוד לחוק מע"מ ופקודת מס הכנסה, וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון במאות מיליוני שקלים בענף הסולר והדלקים. על פי החשד מבצעי העבירות גנבו חברות לגיטימיות והשתמשו ביישות המשפטית הלגיטימית ללא ידיעתם של בעלי החברות, בהוצאת חשבוניות מס פיקטיביות והכנסתם לספריהם שלהם. החשודים לא בחלו בכל אמצעי והכינו דוקומנציה פיקטיבית ואף השתמשו בה לצורך הלבנת הכספים שהתקבלו כתוצאה מהפרי האסור של העבירות שביצעו."

רב פקד אייזק סימון, ראש מחלק הונאה בימ"ר ירושלים | צילומסך מסרטון משטרת ישראל

ממשרד האנרגיה נמסר כי "במסגרת מבצע הפיקוח המשולב הובילו מפקחי וחוקרי מינהל הדלק במשרד האנרגיה, את תהליך בחינת איכות הדלק ותפיסת הדלק בתחנות ובאתרים בהם קיים חשד לביצוע ערבובים ומהילות. מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה ימשיך ויבצע בקרות בכלל תחנות הדלק בישראל כך שאזרחי ישראל יהנו מדלק תקני העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר."

לאחר שהמשטרה בשיתוף עם הרשויות הצליחו לבלום את המשך ביצוע העבירות ולחזק את מנגנוני רישום ושינוי פרטי החברות בישראל, החוקרים ממקדים מאמצים לאתר חברות נוספות שנפלו קורבן בידיהם של החשודים, ואנו קוראים לבעלי החברות ברחבי הארץ, לערוך בדיקה מול רשם החברות ובמקרה הצורך להגיש תלונתם.

תגובה אחת ל: "הונאת רשם החברות הגדולה נחשפה: כך פעלו הנוכלים"

  1. צריך לבדוק גם את ההונאה שמתרחשת
    אצל רשם הצוואות

כתיבת תגובה