הזדמנות לפני חודשי הקיץ המאתגרים

עונת הדוחות, הזינוק במספר החולים בנגיף קורונה בעולם וההתפתחויות הפוליטיות לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, יוצרים יחד אתגר מהותי לשווקים הפיננסיים בחודשי הקיץ הקרובים • מייקל סטורבק, מנהל ההשקעות הראשי בבנק קרדיט סוויס: "אנו משנים את הפוזיציה שלנו במניות חזרה לרמה אסטרטגית וקוצרים את הפירות ממדיניות 'המשקל העודף' המוצלחת שלנו לאורך אחת התקופות המאתגרות בהיסטוריה של התאוששות המניות" • "אומנם המניות נותרות אטרקטיביות בטווח של 3 עד 6 חודשים, זהירות היא הדרך להצלחה כרגע"

מטה קרדיט סוויס בציריך שווייץ | צילום: מאת Giorgia Xenakis https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5626750

בסוף חודש מרץ ועדת ההשקעות שלנו החליטה לעבור למדיניות משקל-עודף במניות. למרות שבזמנו היה זה צעד מנוגד למציאות הקיימת, ההחלטה הזו אפשרה לנו היום לקחת חלק גדול בשיקום של השווקים.

אולם לאחרונה, מגמת המניות החלה להתערער שוב ובשלב זה, אנו מאמינים כי זהירות היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם העומד להתרחש בחודשי הקיץ הקרובים. לכן, אנו לוקחים את הרווחים ומצמצמים את הקצאות ההון למניות בתיקי ההשקעות.

אלו הן הסיבות שהובילו להחלטתנו:

ניווט בחודשי הקיץ ההפכפכים

ראשית, ידיעות חיוביות רבות נראות עתה מתומחרות, כמו למשל מדדי רכש וייצור אירופאים שהפתיעו לטובה, ואף חצו את רף ה-50 הקריטי במדינות מסוימות, מה שסימן על חזרה לצמיחה כלכלית. יחד עם זאת, ההפתעה החיובית הזו לא הציתה מומנטום חיובי בשוק לאורך זמן, כאשר מאז ישיבת ועדת ההשקעות האחרונה שלנו ב- 10 ביוני, מדד ה- S&P 500 איבד מעט יותר מ -4%, ואילו ה- VIX – מדד התנודתיות בשוק – עלה שוב.

שנית, עונת הדוחות הקרובה הולכת ככל הנראה להיות מאתגרת. בזמן שהרבעון הראשון היה פחות שלילי ממה שצפו המשקיעים, הרבעון השני כנראה יציג במלואו את הדעיכה הכלכלית של החודשים האחרונים, מה שעשוי לגרום למתיחות מסוימת בשוק.

ושלישית, נראית שוב עליה חדה במספר הנדבקים החדשים בנגיף הקורונה, בעיקר באמריקה הלטינית ובארה"ב. העולם אמנם למד לחיות לצד הנגיף, אך העליה החדה במספר הנדבקים עלולה לפגוע שוב בכלכלה ולכן ככל הנראה יידרשו אמצעים חדשים להתמודדות מקומית ולעצירת התפשטות הנגיף, מה שעלול לעורר שאלות לגבי התחזית הכלכלית.

יתרה מכך, בעוד כארבעה חודשים מתקיימות הבחירות לנשיאות ארה"ב. בשבועות האחרונים, המתמודד המוביל לנשיאות, ג'ו בידן, מבקר את דרכי הפעולה של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, בהתמודדותו עם בלימת התפשטות הנגיף ותגובותיו למחאות האחרונות ברחבי ארה"ב- הפוטנציאל הממשי בהחלפת הנשיא המכהן עלול להשפיע על כל המתרחש במשק.

כשיחלוף הקיץ, שווקי המניות יתהפכו

אנו מאמינים שהשווקים יחוו תנודתיות נוספת בחודשי הקיץ ושנסיגה זמנית היא אפשרות קיימת. לעומת זאת, בעוד שסיכונים מוגברים כבר לא מצדיקים מצב של עודף-משקל, אנחנו כן מאמינים שמניות ימשיכו להציע פוטנציאל גבוה במהלך 3 עד 6 החודשים הבאים. השיקום הכלכלי ממשיך והמדיניות הפיסקלית והמוניטרית מספקים תמיכה מתמשכת. משקיעים שהקצאת הנכסים שלהם נמוכה באופן משמעותי מהיעד האסטרטגי שלהם יכולים להשתמש בנסיגה זמנית כהזדמנות לקנייה בטווח הרחוק.

מדיניות 'משקל-עודף' נשארת בשווקי האשראי ובסחורות

יחד עם זאת, אנו שומרים על עמדת 'עודף המשקל' שלנו בשווקי האשראי ובמטבעות חזקים בשווקים המתעוררים, מכיוון שלדעתנו יתרון התשואה של השווקים האלו מצדיק את הסיכון, לאור הסיוע המתמשך של הבנקים המרכזיים. הסחורות, מעצם היותן נכסים פיזיים, צפויות ליהנות משילוב של תשואות ריאליות נמוכות לצד הציפייה שלנו שהדולר ייחלש. בעודנו נכנסים לחודשי הקיץ ממוצבים בביטחון, אנו מהדקים את חגורות הבטיחות לקראת הדרך שלפנינו, וממליצים למשקיעים לפעול כך גם כן.

 

הכותב הוא מנהל ההשקעות הראשי בבנק קרדיט סוויס

כתיבת תגובה