החברה הקבלנית התרשלה ותשלם 450 אלף שקלים

חברה קבלנית חויבה לשלם כ-450,000 שקלים כולל טרחת עורך הדין – לדייר שתבע אותה על ליקויי בנייה ורטיבות שחדרה מאבני החיפוי • זאת, בנוסף להוצאות משפט • החברה גם חויבה לבצע תיקון של אבני החיפוי במגדל המגורים בו מצויה הדירה

בדיקת ליקויי בניה | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

התרשלו וישלמו. פסק דין חריג של ביהמ"ש בתביעת דייר נגד חברת 'אלעד ישראל למגורים' בע"מ. הדייר תבע בגין ליקויים בדירתו וגם באבני החיפוי החיצוני של מגדל המגורים בו נמצאת הדירה. עם זאת, השופטת נענתה רק לחלק מכתב התביעה. בפסק הדין, שניתן לאחרונה על ידי בית משפט השלום בתל אביב, חייבה השופטת כוכבה לוי את חברת אלעד ישראל מגורים לתקן את אבני החיפוי במגדל מגורים שבנתה ברחוב זנגוויל בירושלים, בתוך 90 יום.

בית המשפט קיבל את חוות דעת המומחה מטעמו וקבע, כי "הנתבעת לא יצאה מגדרה לתקן הליקויים תוך זמן סביר".

עוד חייב בית המשפט את החברה לשלם לדייר בגין ליקויים בדירתו סכום של כ- 450,000 ₪, כולל שכר טירחת עו"ד, ובנוסף – לשלם לדייר הוצאות משפט נכבדות ביותר.

מדובר במגדל מגורים יוקרתי, שהדירות בו נמכרו על ידי חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ, שבעבר הייתה מקבוצת יצחק תשובה.

בית המשפט צירף את נציגות כל הדיירים מגדל המגורים, אשר תומכת בטענת בני הזוג, כתובעת נוספת בכתב התביעה.

על פי העדויות שהגישו עורכי הדין רענן בר-און וורד כהן לבית המשפט, כולל של מומחים בכירים, הותקנו אבני החיפוי של מגדל המגורים בן 18 קומות בירושלים באופן לקוי ביותר. לטענת התובעים, האבנים באיכות ירודה, ומחדירות מים אל תוך הדירות שבמגדל. ואולם חמור מכך, על פי ראיות התביעה, האבנים אינן מעוגנות לקירות החוץ של המגדל באופן שמחייב החוק לעגן אותן, ועלולות ליפול ולגרום לפגיעה בנפש.

עו"ד רענן בר און | צילום: יח"צ

בית המשפט מינה מומחה אובייקטיבי מטעמו, אשר הגיש חוות דעת ובה ממצאים לעניין אופן עיגון אריחי החיפוי לקירות החוץ של מגדל המגורים.

יצוין, כי גם המומחה מטעם החברה הקבלנית עצמה נאלץ להודות, כי עיגון אבני החיפוי לא נעשה כנדרש.

לטענת עורכי הדין של התובעים, בעוד הנתבעת מתעקשת, כי בהיותה האחראית על מגדל המגורים – היא זו שזכאית לתקנו, הרי בפועל לא תיקנה את הליקויים הקשים, ואף לא טרחה לפעול בהתאם להוראותיו והנחיותיו של המומחה מטעם בית המשפט. זאת, על אף שכבר אירעו נפילות של אריחים מבין אריחי החיפוי של מגדל המגורים, ורק בנס לא נפגע עד כה אדם כלשהו.

בפסק הדין, החברה חויבה לשלם לתובעים 250 אלף שקלים (כל הסכומים לפני מע"מ) עבור תיקון ליקויי הרטיבות, 9,000 שקלים לתיקון ליקויים הנוגעים לעבודות גמר ושבעים אלף שקלים כפיצוי על עוגמת נפש. כמו"כ חויבו בכ-60 אלף שקלים לפני מע"מ שכ"ט עו"ד, ובנוסף חויבה החברה לשלם הוצאות משפט נכבדות ביותר, לדייר שתבע, וכן חויבה לבצע תיקון של אבני החיפוי במגדל המגורים בו מצויה הדירה.

מאלעד ישראל מגורים החדשה נמסר ל'כלכליסט' שסיקר אף הוא את הפסיקה: "לצערנו הדיירים לא אפשרו לבצע תיקוני בדק כמקובל. בית המשפט קבע במפורש שאין ירידת ערך והתשלום הכספי שנפסק הוא במקום התיקון שממילא אלעד ביקשה לעשות".

כתיבת תגובה