החברה נתקלה בקשיים – וקראה לפנסיונרים לשוב לעבודה

גם זה קורה: לקראת דו"חות הרבעון השלישי גילתה החברה כי היא עומדת להיפגע בשל כשלים ועיכובים במערך הייצור – ומיהרה לשגר הודעה לעובדיה שפרשו לפנסיה, ובה ביקשה מהם לשוב לשורות העבודה • טסים בהילוך איטי

בואינג 737 MAX 10 | צילום אילוסטרציה: יח"צ

יצרנית המטוסים בואינג הפתיעה השבוע כאשר קראה לעובדי מפעל החברה ברנטון, וושינגטון, שפרשו לפנסיה לשוב לעבודה.

מאחורי המהלך עומד המשבר איתו מתמודדת החברה לאחרונה ובמרכזו פיגור משמעותי בקצב הייצור של מטוסי ה-737 שלה, שהחל בשל עיכובים בקבלת מנועים וגופי מטוסים, והוא צפוי לפגוע בתוצאות הרבעון השלישי של בואינג.

הפיגור הנוכחי הביא את בואינג לשפל רב-שנתי וכעת היא נאלצת להשיב לשורות העבודה את בוגריה שכבר הספיקו לפרוש לפנסיה. מדובר גם באיום פיננסי לא קטן, שכן שלב מסירת המטוס ללקוח הוא קריטי עבור יצרניות מטוסים, מאחר שבו הן מקבלות את רוב סכום המכירה, וכשמדובר באחד הדגמים המבוקשים ביותר – העיכוב מתרגם את עצמו לפיגור פיננסי משמעותי ביותר.

בשבועות האחרונים כבר הכניסה החברה למערך הייצור כ-600 עובדים ותיקים וחדשים במפעל ברנטון ולא ברור כמה עובדים בכוונתה להחזיר מפרישה. גיוס העובדים הפורשים למערך הייצור המתוגבר התאפשר לאחר שבואינג הגיעה להסכם זמני עם איגוד המכונאים ועובדי התעופה והחלל הבינלאומי.

"החברה מקדישה כעת משאבים נוספים למפעל ברנטון כדי לוודא שמסירת המטוסים המוכנים ללקוחות מתבצעת על פי לוח הזמנים", מסר דובר בואינג. עוד נמסר מהחברה, כי הסיבה העיקרית לפיגור בקצב הייצור נובעת בשל מחסור בגופי מטוס שמסופקים לה ע"י חברת Spirit Aerospace מוויצ'יטה, קנזס, ובמנועים שמגיעים מ-CFM International, שבבעלות Safran הצרפתית וג'נרל אלקטריק האמריקאית.

כתיבת תגובה