החלטת הריבית בארה"ב: תיטיב עם שווקים מתעוררים

הורדת הריבית הצפויה של הפד תשפיע על שער דולר נמוך, ותסייע לשווקים מתפתחים • ממליץ להשקיע בנכסי הון בשווקים המתעוררים

סמל ה'פד' | צילום: מאת U.S. Government - Extracted from PDF version of the Federal Reserve's Purposes & Functions document (direct PDF URL [1])., נחלת הכלל, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2694743

הפחתת הריבית הצפויה של הפד החודש, היא משמעותית מכמה סיבות: ראשית, זוהי הפחתת הריבית הראשונה מזה למעלה מעשור והיא משקפת היפוך חד במדיניות הפד מלפני שבעה חודשים בלבד.

שנית, הקלה זו מתרחשת על רקע ההתפשטות הכלכלית הארוכה ביותר בארה"ב בעידן המודרני, שיא חדש בשוק המניות בארה"ב ולחצים האינפלציוניים מתונים להפליא, לשלב זה של המחזור – למרות שיעורי האבטלה הנמוכים בהיסטוריה.

שילוב של הגורמים הללו, בהילקח בחשבון כי שיעורי הריבית היו קרובים לאפס לפני פחות מארבע שנים, מראה את האתגר של הבנקים המרכזיים בנורמליזציה של המדיניות המוניטרית לאחר המשבר הפיננסי העולמי.

הקלה זו ככל הנראה תסייע להאריך את הצמיחה בארה"ב לאורך זמן, והיא ככל הנראה תהיה חיובית לשווקים המתעוררים העולמיים, לאור החשיבות של כלכלת ארה"ב כמנוע צמיחה. בעתיד, אנו רואים מהלך זה מועיל לשווקים מתעוררים, שכן הוא יקל על הלחץ לעליית שער הדולר, יסייע למטבעות השוק המתעורר שיוכל לתת ריביות טובות יותר, והוא גם מסמל איזון מחדש של המומנטום הכלכלי הרחק מארה"ב.

נתונים היסטוריים של ארבעת מחזורי הריבית האחרונים מראים, כי שווקים מתעוררים נוטים להכות את ארה"ב, בתקופה של 3-2 שנים שלאחר הפחתת הריבית הראשונה של הפד. החריג היחיד לכך היה לקראת המשבר הפיננסי באסיה.

כל זה, יחד עם היסודות האטרקטיביים בשווקים מתעוררים, פירושו שלדעתנו זה הזמן לשקול בחיוב סוג זה של נכסים.

 

מנראז' סקהון, הוא מנהל השקעות ראשי ב'פרנקלין טמפלטון'

כתיבת תגובה