היומונים החרדיים פרסמו לראשונה את שערוריית יוניליוור

מתברר כי גם מאחורי הכתבות בעיתונות נרשם נסיון התערבות של משרד הפרסום שמייצג את יונילוור במגזר החרדי וכי שניים מהיומנים נכנעו לתכתיבי המשרד ■ כל הפרטים

תלמה . צילום : Hadas Parush , פלאש 90

לשקר אין רגלים: אחרי אין ספור ניסיונות של משרד הפרסום החרדי מול המדיה החרדית שלא לפרסם מילה על פרשת קורנפלקס – תלמה, החרם נשבר. שלושת היומונים יצאו היום (א), לראשונה, בכתבות על הפרשייה שמסעירה את הציבור הישראלי כבר יותר משבוע.

אולם גם מאחורי הכתבות בעיתונות נרשם נסיון התערבות של משרד הפרסום שמייצג את יונילוור במגזר החרדי. מהמידע שהגיע ל'ביזנעס' עולה, כי משרד הפרסום שלח אמש הודעה לעיתונות שהם ניסחו. הידיעה כמובן ערוכה באופן מגמתי, ויתד נאמן והמבשר פרסמו את ההודעה ככתבה וכלשונה.

העיתון היחיד שגילה עצמאות, הוא המודיע, ששר הבריאות ליצמן הכריז מלחמה נגד חברת תלמה – ומשכך העיתון שמזוהה איתו הקדיש את עמוד ג' כולו נגד חברת תלמה. סביר להניח ששאר עיתוני המגזר יישרו קו עם זה, ומעניין יהיה לעקוב אחרי ההתנהלות של משרד הפרסום שעד כה ניסה להלך אימים על העיתונות החרדית – למרות שמדובר פה במקרה של פיקוח נפש ממש.

צניחה דרסטית במכירות

בתוך כך, ברשתות השיווק זועמים על יוניליוור וחלקן מתכננות להוציא היום את דגני הבוקר ממדפי החנויות. ביוניליוור ביקשו מהרשתות לשים שלטי מדף עם הכותרת "דגני תלמה בטוחים לאכילה", שלטים שהרשתות מיהרו להסיר לאחר שהתפרסם ביום חמישי שמוצרים מזוהמים יצאו מהמפעל.

"הם גררו אותנו לסיפור הזה כשהם ביקשו מאתנו לתלות את השלטים", אומר בכיר ברשת שיווק בינונית. "הסכמנו כי לא היה לנו נעים לסרב לבקשה של ספק גדול. גם אם הם לא סידרו אותנו בכוונה ואנשי הסחר שביקשו את זה לא ידעו שיצאו החוצה מוצרים מזוהמים, אנחנו יצאנו לא אמינים מול הלקוחות שלנו", אמר מנהל רשת גדולה ל'דה מרקר'.

יוניליוור החלה לשלם את מחיר ההסתרה מהציבור של הסלמונלה בדגני תלמה. לפי הנתונים שמפרסם הבוקר 'כלכליטס', בעוד שהמכירות בקטגוריית הדגנים ירדו בשבוע החולף בכ־5%, המכירות של דגני תלמה התרסקו ב־28%. מותג קורנפלקס, שעמד בחזית הפרשה ושהתגלה כי אף נצרך על ידי הציבור, רשם ירידה כמותית של 28% גם כן. מותג קוקומן, שבאחד ממוצריו (קוקומן צדפים) התגלה הזיהום, רשם ירידה של 26%—43% במכירות הכמותיות.

הפגיעה במכירות נרשמה לא רק במוצרים הספציפיים שיוצרו בקו הייצור שבו התגלה חיידק הסלמונלה, אלא גם במותגים נוספים של החברה. כך, למשל, המכירות הכמותיות של מותג ברנפלקס, שאינו חשוד בזיהום, ירדו בשבוע האחרון ב־33% ביחס לממוצע המכירות הכמותיות בחודש החולף. מותג דליפקאן, שהיה חשוד בתחילה כמותג שבו התגלה הזיהום אך בהמשך התברר כי הזיהום לא התגלה בקו הייצור שלו, רשם ירידה של 88%. עוד עולה מהנתונים כי הצרכנים החזירו אלפי אריזות דגנים שהיו בידיהם לחנויות.

 

 

〰〰〰

_להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ של 'ביזנעס'_ >>>http://goo.gl/vONVwg

 

תגובה אחת ל: "היומונים החרדיים פרסמו לראשונה את שערוריית יוניליוור"

  1. עיתון הפלס היחיד שפרסם את השערוריה מיד עם התחלתה…

כתיבת תגובה