הייבוא הישיר מתרחק: המיסוי מבריח את 'אמזון' מישראל

'אמזון' שוקלת להקים חנויות זרות בעברית, במקום להפעיל את מודל המחסן והלוגיסטיקה שתוכנן מראש • בכירים בחברה נפגשו עם רואי חשבון ידועים כדי לשקול כיצד לפעול בישראל מבלי להיפגע בסוגיית המיסוי

חנות "אמזון גו" בסיאטל | צילום: shutterstock

האם 'אמזון' תוותר על תכניתה לבצע מכירות באופן ישיר מחו"ל – ותעבור לפלטפורמה של חנות ישראלית אינטרנטית (בסיומת IL) שתשרת כעסק מקומי את הלקוחות? לפי פרסום ב'גלובס' נראה כי סוגיית המיסוי בישראל גורמת לענקית המסחר המקוון לבחון מחדש את אופן כניסתה לשוק המקומי.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לפי הדיווח עולה, כי ביו היתר, ובשל ההתמודדות עם תשלום המע"מ הגבוה בישראל (17%) בכירים ב'אמזון' מארה"ב ומאירופה הגיעו ארצה במטרה להיוועץ עם פירמת רואי חשבון ידועה במטרה לבחון את הפלטפורמה הנכונה ביותר עבור החברה.

הברירה שעומדת לפני 'אמזון' היא בהקמת אתר אינטרנטי (חנות מקוונת) בסיומת ישראלית, או שמא להסתפק בתרגום של האתר שלה לעברית, כפי שעלי אקספרס עשתה.

ב'גלובס' דווח כי כדי להכריע בסוגיה הזו נפגשו הנציגים של אמזון גם עם פירמת ראיית חשבון גדולה הפועלת בשוק המקומי, אשר הוחתמה על הסכמי סודיות בנוגע לכל ההתקשרות עמה, וגם עם סוחרים מקומיים, בפגישות שהתנהלו במשך שעות ארוכות. 'גלובס' ציטט גורמים שגרסו כי בשבועיים האחרונים הטון של אמזון השתנה, ונראה כי איום המיסוי מערער את התוכניות להקים חנות ישראלית.

לאמזון יש אפשרות לתרגם את האתר מאנגלית לעברית ולהמשיך במכירות ישירות מחו"ל, וכך תחסוך את המע"מ והמיסוי (עד 75$ אין מע"מ על רכישות) או שתבחר להקים פלטפורמה ישראלית ממש, ובעלי חנויות מהארץ יוכלו למכור תחת מטרייה זו. אם תתורגם מערכת הרכישות המקוונת של ענקית המסחר – "יהיו יותר עסקאות אונליין כמו שיש בעלי אקספרס, אבל זה לא ישנה את תמונת הריטייל הישראלית", צוטט ב'גלובס' גורם בענף.

כמו כן, הוסיף אותו גורם, כי באמזון הפנו שאלות רבות ללמידת השוק המקומי, אך טרם התקבלה החלטה. "מהשאלות שהם שואלים זה נראה שהם פוזלים לכיוון של לתרגם את אמזון.קום, דבר שפחות מאיים על השוק. נשאלו הרבה מאוד שאלות על ההתנהגות הצרכנית, על ההשפעה של זמן אספקת המשלוח ועד כמה הוא קריטי לצרכן. נראה מהשאלות שהם הולכים לכיוון של תרגום האתר האמריקאי ולא של הקמת אתר סחר ישראלי".

גורם אחר שעובד בצמוד לאמזון הוסיף וצוטט כי "בשבועיים האחרונים המסרים שעולים משיחות עם אמזון הם של דילמה סביב סוגיית המיסוי – גם מבחינת המע"מ וגם מבחינת המיסוי של אמזון על הרווחים בישראל. הם מצהירים שהכניסה לישראל תלויה במיסוי".

כתיבת תגובה