הילדים הלכו לקנות יין לקידוש? המוכר עלול לקפח פרנסתו

בבדיקת המשטרה בבתי עסקים בבני ברק, עלה שרובם המכריע מכרו אלכוהול לקטינים • בדיקת 'ביזנעס' מצאה שמדובר בקיוסקים וחנויות נוחות • החוק מטיל אחריות על מוכר אלכוהול לקטינים ואף עלולים לסגור לו את העסק

חנויות בבני ברק | אילוסטרציה: אין לחנויות קשר לנכתב בידיעה | צילום: פלאש 90

על מנת למנוע התמכרות לאלכוהול והפרות סדר בשל שכרות, אסר המחוקק מכירת אלכוהול לקטינים, ואף הטיל אחריות פלילית על המוכר להם.

מידי תקופה עורכת המשטרה פעילות יזומה, בה היא בודקת האם בתי עסק מוכרים אלכוהול לקטינים וקטינות בניגוד לחוק. אתר 'בחדרי חרדים' מפרסם, כי בשבועות האחרונים, נערכה פעילות כזו בבני ברק, והתוצאות לא משהו בכלל.

על פי האתר, במהלך הפעילות שערכו השוטרים, נבדקו 13 בתי עסק ברחבי העיר בני ברק. עשרה מתוכם מכרו אלכוהול לקטין.

המוכרים עוכבו לחקירה באזהרה ובעלי העסק זומנו לשימוע מנהלי בטרם החלטת קצין משטרה לסגירת בית העסק.

חשוב לדעת, כי כל עסק שמוכר אלכוהול, חייב להציג את האיסורים הקבועים בחוק העונשין, לגבי מכירת אלכוהול לקטינים, וחובה עליו לדרוש הצגת תעודת זהות, ממי שמבקש לרכוש אלכוהול. בעל עסק שלא מציית להוראות הללו עובר גם על חוק רישוי עסקים.

חוק רישוי עסקים קובע בנוסף, כי קצין בדרגת רב פקד, יכול להורות על סגירת עסק שמוכר משקות אלכוהוליים, לתקופה של 30 ימים, אם הדבר נדרש כדי לשמור על שלום הציבור או על הסדר הציבורי שהופר. יש לציין כי לבעלי עסקים יש זכות לשימוע בעניין.

מבדיקת 'ביזנעס' עולה, כי לא מדובר בחנויות היין המעטות הפזורות בעיר, שמקפידות על כך, אלא על קיוסקים וחנויות נוחות וכדומה, כאשר לעיתים הבעלים אינו נוכח במקום ומוכרנים מטעמו מבצעים את העבירה. כמובן שאין זה מסיר מהם את האחריות.

כתיבת תגובה