הכיסוי הביטוחי לילד עם מוגבלות יישמר במעבר בין קרנות

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, מפרסמת הבהרה המסדירה את מעמדם של הורים לילדים עם מוגבלות בקרנות הפנסיה גם במקרה של ניוד כספים | כך יתאפשר שימור של הרצף הביטוחי הקיים בעת המעבר בין קרנות הפנסיה החדשות על מנת להבטיח את יכולתם של ההורים לנייד את החיסכון הפנסיוני שלהם מגוף אחד למשנהו מבלי לחשוש לפגיעה בכיסוי הביטוחי הקיים

כסא גלגלים. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסם אתמול (יום ד') הבהרה סופית לפיה בעת ניוד עמית בקרן פנסיה חדשה לקרן פנסיה חדשה אחרת, יישמר הרצף הביטוחי הקיים עבורו לעניין בן עם מוגבלות.

ההבהרה הסופית מתפרסמת לאחר שטיוטה שלה פורסמה בחודש ספטמבר 2023 להערות הציבור. ההבהרה מורה לכלל קרנות הפנסיה החדשות כי יש לשמר את מעמדו של הבן עם המוגבלות בעת מעבר בין קרנות, בהתאם לתנאים ולכללים המפורטים בהבהרה.

ההבהרה, משקפת את עמדת הרשות לפיה אחת מהתכליות של הוראות הרגולציה המסדירות את הליך ניוד החיסכון הפנסיוני בין גופים שונים היא הסרת חסמי מעבר בין המוצרים השונים על מנת להגביר את התחרותיות בשוק החיסכון הפנסיוני.
לפיכך, כך לראיית הרשות, יש לאפשר שימור של הרצף הביטוחי הקיים לעמיתים בעת המעבר בין קרנות הפנסיה החדשות על מנת להבטיח את יכולתם של הורים לילדים עם מוגבלות לנייד את החיסכון הפנסיוני שלהם מגוף אחד למשנהו מבלי לחשוש לפגיעה בכיסוי הביטוחי הקיים עבורם בקרן הפנסיה.

כתיבת תגובה