הכירו את סטינגר: דגם הסדאן הספורטיבי של קיה

עיצוב בפרנקפורט, ביצועי מירוץ מנורבורגרינג, ובקיצור: סדאן ספורט מדרום קוריאה, שמביא רכב בניחוח אירופי מתקדם • קבלו את קיה 'סטינגר' – דגם הסדאן הספורטיבי החזק של החברה, עם מנועי בנזין 2.0 ליטר טורבו עם 256 כ"ס • מנוע ה-3.3 ליטר V6 זוכה לצמד מגדשי טורבו ו-370 כ"ס

הסטרינגר. עיצוב ועוצמות | צילום: יח"צ

'טלקאר', יבואנית רכבי קיה לישראל משיקה את סטינגר – דגם הסדאן הספורטיבי החזק של החברה הדרום קוראנית, עם מנועי בנזין 2.0 ליטר טורבו עם 256 כ"ס ו-3.3 ליטר V6 עם צמד מגדשי טורבו ו-370 כ"ס.

ביצועי המכונית "הושחזו" במסלול המירוצים הגרמני נורבורגרינג והוצבו בה מערכות הבטיחות וסיוע לנהג (ADAS) המתקדמות ביותר של הקבוצה.

על העיצוב המוקפד חתומה סדנת העיצוב האירופאית של קיה בפרנקפורט, בפיקוחם של המעצב הראשי של הקבוצה פיטר שרייר וגרגורי גיום, המעצב הראשי של 'קיה מוטורס' אירופה.

אורכה של הסטינגר הוא 4,830 מ"מ ורוחבה עומד על 1,870 מ"מ, מה שהופך אותה לארוכה ורחבה יותר מאשר דגמי סדאן ספורטיביים רבים ומאפשר תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול (406 ליטר).

את סממני העיצוב החיצוניים של גראן טוריסמו משלימים המבנה והאווירה של תא הנוסעים הנמוך, עם שמשה קדמית בעלת שיפוע חזק ולוח מחוונים גבוה המתמשך לאורך הציר האופקי. הקונסולה המרכזית של לוח המכשירים מחולקת לשני אזורים ספציפיים: מתגי השליטה במערכת המידע והבידור ערוכים בקפידה מתחת למסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ' ואילו מתגי בקרת האקלים והאוורור יושבים מתחתם. מול פני הנהג נמצא גלגל הגה עבה מצופה עור שחלקו התחתון קטום, עם סמל GT-Line או GT מובלט. לוח המחוונים מתאפיין בשילוב של מחוונים אנלוגיים ודיגיטליים. צג TFT צבעוני הממוקם במרכז לוח המחוונים משדר נתוני ביצועים – כגון כוחות G בפנייה וזמני הקפה – יחד עם מידע נלווה, כולל מחשב נסיעה, הגדרות הנהג ואבחון.

הסטינגר מצוידת בדור השני של תיבת ההילוכים האוטומטית האלקטרונית בעלת שמונה הילוכים של קיה, המשודכת כסטנדרט לשני המנועים. תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים זו, שתוכננה על-ידי קיה, מתגמלת נהגים באמצעות החלפות הילוכים מיידיות וחיסכון אופטימלי בדלק. תיבת ההילוכים מציעה עד חמש תוכניות שונות להחלפת ההילוכים ולמצערת (וכן גם רמות של סיוע בהיגוי – ראה להלן), אותן הנהגים יכולים לבחור באמצעות בורר המצבים האלקטרוני של המכונית. הנהגים יכולים לאפשר למכונית להחליף הילוכים בעצמה, או להחליף הילוכים באמצעות "משוטים" על גלגל ההגה.

מאפיינים אחרים של DRIVE WiSE כוללים: התראת התנגשות מלפנים עם סיוע במניעת התנגשות מלפנים וזיהוי הולכי רגל; בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go סיוע לשמירה על נתיב; התראת תנועה חוצה מאחור; התראת התנגשות בשטח מת ומערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה.

בנוסף, הסטינגר מצויד במערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר פרמטרים של הרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה יחד עם תצוגה גרפית בלוח המחוונים אם היא מזהה חוסר ריכוז אצל הנהג.

הבטיחות הפסיבית של הסטינגר נתמכת על ידי השיעור הגבוה של שימוש בפלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה במבנה המרכב וכן על-ידי שבע כריות אוויר כסטנדרט לנהג ולנוסע הקדמי, כריות צד מלפנים, כריות וילון וכרית אוויר לברכי הנהג.

קיה סטינגר, מחיר:

מנוע 2.0 – 279,900

מנוע 3.3 – 379,900

כתיבת תגובה