המדינה מלאימה את זכויות הנפט של גבעות עולם

"מהחומרים שהועברו אלי, ניתן ללמוד כי במשך תקופה ארוכה לא נעשתה כל התקדמות, התוכנית אינה הולמת חזקת נפט בת 16 שנה" ציין הממונה

טוביה לוסקין, הגיאולוג הראשי של "גבעות עולם". צילום מנדי הכטמן פלאש 90.

הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה, הודיע לשותפות גבעות עולם כי עקב אי עמידה בתוכניות העבודה, הוא מבטל את זכות הנפט שלה. ההחלטה התקבלה לאחר דיון מעמיק ובחינת כל החומרים שהתבקשה החברה להעביר בחודשיים האחרונים.

בחזקת ראש העין אשר ניתנה ב 1.4.2002, נקדחו במהלך השנים 3 קידוחים (מגד 4, מגד 5, מגד 6), במהלך השנים הופק נפט רק מקידוח מגד 5, ומאפריל 2017, לא מופק נפט אף מקידוח זה. בהודעתו ציין הממונה על ענייני הנפט כי לאור התקופה הארוכה שעברה ממתן החזקה, ולאור הקידוחים השונים,  הידע הגיאולוגי, ההנדסי שנצבר על ידי החברה, היה על החברה להציג תוכנית פיתוח לכלל השדה לצורך מימוש פוטנציאל השדה כולו.

"מהחומרים שהועברו אלי, לבקשתי, בפברואר והשלמות שהתבקשו ניתן ללמוד כי במשך תקופה ארוכה לא נעשתה כל התקדמות. התוכנית שהוצגה מתאימה לשלב מקדמי של זכות נפט – רישיון חיפוש ואינה קרובה לציפיות הקיימות מתוכנית לפיתוח מחזקת נפט, לא כל שכן שאינה הולמת חזקת נפט בת 16 שנה" ציין הממונה.

הממונה הדגיש כי לאור כך הוא מבטל את זכות הנפט שניתנה. ההחלטה תיכנס לתוקף ב 10.4.18 אלא אם ימולאו התנאים שנדרשו בנובמבר לשביעות רצון המשרד.

כתיבת תגובה