המועצת אישרה, הרשות תפקיע: התוכנית להוספת אלפי יח"ד

מועצת מקרקעי ישראל קיבלה החלטה לשלם לבעלי הקרקע פיצויים מוגדלים ב-20% – אך לא נאמר כמה ■ התנאי הוא שהקרקע מיועדת לבניית 750 דירות

הפקעת קרקעות. צילום: Isaac Harari / פלאש 90

מועצת מקרקעי ישראל קבעה: רשות מקרקעי ישראל תוכל להפקיע מחוכרים קרקעות חקלאיות ששינו יעודן למטרת מגורים בהיקף של 750 יח"ד,  או של  200 יח"ד בישובי מיעוטים. החלטה שמשמעותה שיווק קרקע בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות

ההחלטה באה בעקבות הוראת השעה בחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור, וכך רשות מקרקעי ישראל תוכל להשיב לידיה קרקעות חקלאיות ששינו יעודן למגורים בתנאים הבאים:

קרקעות ששינו יעודן  למגורים בהיקף של 750 יחידות דיור או 200 יחידות דיור ביישובי מיעוטים, או שקיימת תכנית מאושרת כאמור בארבע שנים שקדמו לתיקון החוק.

ההחלטה תחול על קרקע אשר קיים לגביה הסכם הכולל סעיף המאפשר השבת הקרקע לרשות בעת שינוי יעוד, או הסכם המאפשר השבת הקרקע על פי דרישת הרשות.

המועצה אישרה בשעתו כי ינתן  תמריץ מיוחד אשר ישולם מעבר לתשלום הקיים כיום על פי החלטות המועצה למי שיחתום על הסכם השבה ויעמוד בתנאים הקבועים בו.

בתנאים הנוכחים אישרה המועצה כי התמריץ המיוחד ביחס לבעל זכויות שהינו צד לחוזה חכירה או חוזה משבצת ייגזר מגובה הפיצוי הנורמטיבי  שניתן כיום, הכולל פיצוי עבור סוגי המחוברים הקיימים במקרקעין, בתוספת  בשיעור של 20%.

גובה התמריץ לבעל זכויות שאינו חוכר הינו 1000 ש"ח  לדונם אך לא יעלה על סכום של 1,000,000 ש"ח. סכום זה נקבע כסכום כולל בהתחשב במהות החוזה וככל שעמד בעל הזכויות בתנאים הקבועים בחוק.

המועצה אישרה אף להחיל את ההטבות הניתנות בפדיון קרקע חקלאית שיעודה שונה למטרת מגורים ותעסוקה, אף בפדיון קרקע הנדרש לצורך מימוש קרקע, כאשר זו שינתה את יעודה למטרת מתקנים ביטחוניים. (מחנות צה"ל המתפנים מהמרכז).

כתיבת תגובה