המועצת החסידית: מחאה בגהה בגלל עבודות נת"ע

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל פרסמה הבוקר ב'המודיע' ו'המבשר' קריאה של חובה לצאת ולהפגין נגד העובדה כי "שם שמים נרמס מעל ומתחת לארץ" • תפילת רבים תתקיים בליל שבת הקרובה, בין הצמתים גהה, לז'בוטינסקי-אהרונוביץ' • ומתי יצטרפו מועצות 'דגל' ו'ש"ס' לקריאה? • כל הפרטים

עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עשרות אלפים צפויים להתפלל בליל השבת הקרובה – בראשות רבני ואדמו"רי בני ברק – את תפילת קבלת-שבת ברחובה של עיר, תוך חסימת ציר ז'בוטינסקי לתנועה, במחאה על עבודות הרכבת הקלה. ל'ביזנעס' נודע כי נידונה עתה אפשרות שגם מחלף ז'בוטינסקי-גהה בקטע שתחת כביש 4, בצמוד לשיכון ה', ישמש כמוקד התכנסות. 

כזכור, כפי שדיווח 'ביזנעס' מיד עם היוודע עובדת קיומן של עבודות הרכבת הקלה בשבת ע"י נת"ע, הבהירה עיריית בני ברק כי תעשה כל אשר לאל ידה מבחינה חוקית ומשפטית לעצור את העבודות. בכלל זה, הסרת אישור תפעול המרכז הלוגיסטי של הרכבת הקלה והמלט של נת"ע, כאזהרה במקרה של התמשכות העבודות למרות המחאה. במקביל, נקטה העירייה בפניות משפטיות בנושא.
העומד בראש העירייה – שהינו גם מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט – נקרא אל מורו ורבו, נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, ונדרש לעמוד בפרץ ושלא לתת יד לחילול שבת בתחומי עירו כל עוד הוא מכהן בראשות העיר. כבר בשבת שעברה פורסמו כרוזים לציבור לצאת ולמחות מול מוקדי העבודות, למרות שהוראה רשמית ומגבוה, לא ניתנה באותה עת.
מתוקף שיתוף הפעולה הפורה וההדוק בין ראש העיר לממלא מקומו, מזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, אברהם רובינשטיין, קיבל אף הוא אישור מהבית ברחוב רשב"ם – בו מתגורר שר התורה, מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי – להצטרף למהלך. למרות זאת, מכתב רשמי של מועצת גדולי התורה הליטאית טרם פורסם. ההערכה היא, כי מכתב של המועצת לא יפורסם אך מכתב החתום ע"י חברי המועצת וגדולי ראשי הישיבות בבני ברק – יפורסם עד לשבת הקרובה.

במקביל, נעשו צעדים פוליטיים, ע"י תושב העיר, יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, שיחד עם יו"רי אגודת ישראל וש"ס, השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן, פנה לראש הממשלה בדרישה להתערבות מצידו עד לעצירת העבודות של חברת נת"ע בתחומי בני ברק.

ל'ביזנעס' נודע, כי גם סגן ראש העיר אליהו דדון שהצטרף לקריאה שפורסמה בשבוע שעבר לצאת להפגנה, שימש אף הוא כמנוף לש"ס הארצית לפעול בנושא.
קריאת מועצת חכמי התורה של ש"ס לצאת ולהפגין אף היא עדיין לא פורסמה, אך גורמים הבקיאים בנושא העריכו כי ייתכן שבגיליון חג הסוכות של 'הדרך' – ביטאונה הרשמי של ש"ס – שייצא לאור עוד בסוף השבוע הנוכחי, תיכלל קריאה רשמית בנושא, או למצער ידיעה שתמריץ את הנשמעים לחברי מועצת החכמים להצטרף למחאה.

לכו ונלכה

את מכתבם מכתירים חברי המועצת החסידית במילים "לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה", ומציינים כי "בימים קדושים אלו אשר הקב"ה קרוב לכל קוראיו, שמענו מתוך דאגה עמוקה ולב כואב על חילול שבת בפומבי ומתוך התרסה בתוככי עיר התורה והחסידות – בני ברק, פינת יקרת שנוסדה ונבנתה מתוך מסירות נפש לה' ולתורתו. עם ישראל כולו עומד בין כסה לעשור ומתפלל לגאולה, ישועה ושנה טובה והלוא 'אין ישראל נגאלין אלא בזכות השבת'. אותה מתנה טובה שניתנה לעם ישראל מבית אוצר גנזיו של מי שאמר והיה העולם ובכוחה הגדול 'יכולה היא שתרחם'.

"הננו פונים אל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני ברק לצאת בחובת מחאה על שם שמיים שנרמס מעל ומתחת לארץ, וביום השבת הקרובה לסדר "הבו גודל לאלוקינו" להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רח"ל לרמוס את כבוד השבת ונותנה. יחד כל שבטי ישראל, יצאו לקבל פני שבת בתפילה שנזכה ל'ונבנתה עיר על תילה' מתוך שמירת השבת. ודברי חכמים בנחת נשמעים.

"בכח הרבים שמוחים על כבוד השי"ת ותורתו נזכה להתגשמות חזון הנביא ישעיהו 'אם תשיב משבת רגלך עשות חפציך ביום קודשי וקראת לשבת עונג לקדוש ה' מכובד… אז תתענג על ה' והרכבתיך על במותי ארץ והאכלתיך נחלת יעקב… כי פי ה' דיבר', ונתברך כולנו בגמר חתימה טובה וישועה בכל העניינים".

כתיבת תגובה