הממונה על ההגבלים אישרה את מכירת 'סונול' לדודי ויסמן

קבוצת 'עזריאלי' תוכל למכור לדודי ויסמן את רשת תחנות הדלק 'סונול' לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את העסקה בתנאי שויסמן לא יחזיק בין במישרין ובין בעקיפין יותר מ-5.6% ממניותיה של 'דור אלון'

דודי ויסמן ויצחק תשובה ממתיקים סוד. אילוסטרציה | צילום ארכיון: יוסי זליגר, פלאש 90

העסקה למכירת חברת הדלק 'סונול' לדודי ויסמן הושלמה סופית עם אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים, עוה"ד מיכל הלפרין. כפי שפורסם כאן בביזנעס לפני יותר מחודשיים, קבוצת עזריאלי מוכרת את חברת 'סונול' תמורת 363 מיליון שקל. את הרכישה מבצע ויסמן באמצעות שותפות הנפט 'Israel Oil & Gas fund LP' שהוא מחזיק בשליטה על השותף הכללי בה.

היום (א) אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים את העסקה, אם כי הציבה תנאי מתבקש לפיו לא יחזיק ויסמן במישירן או בעקיפין יותר מ-5.6% ממניותיה של 'דור אלון'. זו גם הסיבה לכך שהעסקה הייתה טעונה את אישורה של רשות ההגבלים העסקיים.

קבוצת עזריאלי מממשת באחרונה נכסים שאינם בליבת העסקים שלה ומתמקדת בנדל"ן מניב בלבד. בין היתר נפטרת הקבוצה מרשת תחנות הדלק האדומות  תמורת 363 מיליון שקל. ויסמן לא ישלם את כל הסכום בבית אחת. 188 מיליון שקלים ישולמו במועד החתימה על ההסכם. יתרת הסכום תחולק לשלושה תשלומים שונים: הלוואה, פירעון חובות ודיבידנדים. עזריאלי תעניק לויסמן הלוואה על סך 98 מיליון שקל כנגד שיעבוד מלא מניות סונול. הריבית על ההלוואה תהיה פריים פלוס אחוז. עזריאלי תקבל מהדיבידנדים שתחלק סונול עוד 53 מיליון שקל וויסמן יסלק חובות של סונול בסל 5 מיליון שקל.

כתיבת תגובה