הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנים 2018-2017

סל התרופות יגדל, משרד החינוך יקבל תוספת, קצבת הזקנה תגדל, יבוטלו מכונות המזל של הפיס, יופחתו מס ההכנסה ומס החברות, באופוזיציה הגיבו בחריפות. חה"כ הרצוג: "קיבלנו תקציב מיושן וארכאי הממשיך את מורשת תקציבי נתניהו"

כחלון, ארדן ונתניהו בשולחן הממשלה. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (ו) פה אחד את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות. גובה התקציב לשנת 2017 יעמוד על 359.7 מיליארד שקל ואילו זה של שנת 2018 יעמוד על 376.7 מיליארד שקל.

הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2016 ל-2018 יעמוד על 8.3%, כאשר הגידול הריאלי לשנת 2017 הוא 5.2% לעומת השנה הנוכחית. יעד הגירעון יעמוד בשנתיים הבאות על 2.9% מהתוצר. באוצר אמרו כי עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה צודקת של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור, הפחתת יוקר המחיה, עידוד הצמיחה ושיפור הפריון.  בין היתר אישרה הממשלה את המס השנוי במחלוקת על ריבוי דירות. המס אותו יזם האוצר, יוטל על מחזיקי שלוש דירות ומעלה.

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו) אמר עם אישור התקציב כי "יש לנו כלכלה חזקה ומתפתחת. בתקציב הקרוב יש מנועי צמיחה משמעותיים וגידול של מיליארדים בתקציבים החברתיים. נמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובשיקול דעת".

מנכ"ל משרדו, שי באב"ד, התייחס אף הוא לתקציב ואמר: "התקציב שאושר היום מיישם את מדיניות משרד האוצר להצמחת המשק, צמצום הפערים החברתיים בישראל והפחתת הרגולציה. יש בתקציב הזה מנועי צמיחה רבים ורפורמות שיצעידו קדימה את הכלכלה הישראלית. נמשיך לבצע השקעות במשק, להפחית מיסים תוך אחריות תקציבית ושמירה על כלכלה חזקה ויציבה".

הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, אמר כי "בשנים האחרונות שוק התעסוקה הישראלי נמצא במצב מצוין כאשר שיעור האבטלה נמצא בשפל היסטורי. אנו מבינים כי לא לעולם חוסן ואנו חייבים לטפל היום באתגרים הצפויים לנו בשנים הקרובות. לאור זאת, אנו מקדמים שורה של מהלכים תומכי צמיחה שביניהם הפחתת מס חברות, פתיחת שווקים לתחרות והפחתת רגולציה במשק הישראלי".

מנגד, באופוזיציה הגיבו בחריפות לאישור התקציב בממשלה ואמרו כי מדובר בתקציב שיביא להחרפת איש השוויון במשק. יושב ראש האופוזיציה, חה"כ בוז'י הרצוג (עבודה) אמר כי "תקציב המדינה החדש נראה כתכנית לאומית להרחבת הפערים, העמקת העוני והמשך הפגיעה בחקלאות ובתעשייה הישראלית.

הזוגות המשלמים משכנתא חונקת ייחנקו יותר, שוכרי הדירות ישלמו יותר, החולים המחכים חודשים לניתוח יחכו יותר ומערכת החינוך תמשיך להפיק קמפיינים ליצניים ולהתבוסס בתוצאות נמוכות. הובטח לעם ישראל על ידי הממשלה כי התקציב הנוכחי יהיה תקציב הבשורה החברתי ובמקומו קיבלנו תקציב  מיושן וארכאי הממשיך את מורשת תקציבי נתניהו".

יושבת ראש סיעת העבודה, חה"כ מרב מיכאלי אמרה כי "נתניהו וכחלון הביאו תקציב שמקריב את העתיד של כולנו. הם גם יוצרים גירעון וגם מצמצמים את ההשקעה בחינוך, בריאות ותשתיות. תקציב שגם מתעלם ממצוקת התעשיינים וגם רומס את החקלאים. זה תקציב שמסכן את הביטחון הקיומי של אזרחיות ואזרחי ישראל".

כתיבת תגובה