המשטרה דורשת: עיכוב יציאה מהארץ לאפי נוה

התפתחות בפרשת אפי נוה, המשטרה דורשת הגבלות נוספות • בתוך כך: כתב האישום הקודם נגד נוה יוקרא ככל הנראה השבוע • וגם: מתי יותרו לפרסום שמות המעורבים והמעורבות הנוספים? • מינויים מחשידים:

אפי נוה. צילום: תומר ניוברג | פלאש 90 אפי נוה. צילום: תומר ניוברג | פלאש 90

היום (ראשון) התקיים דיון בבית המשפט בתל אביב בעניינו של אפי נוה והדברים בהם הוא חשוד. במהלך הדיון הגישה המשטרה בקשה לפיה נוה לא יוכל לצאת מהארץ בשלושת החודשים הקרובים. גם סנגורו של נוה הסכים לדברים, זאת בנוסף להגבלות שכבר הוטלו על נוה, ביניהן מעצר בית והרחקה מלשכת עורכי הדין לשבועות הקרובים.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מי שהגיש את הבקשה, הוא נציג יחא"ה, רפ"ק ע. אררה שביקש כי דרכונו של נוה יופקד בידי הרשויות, וכאשר ירצה לצאת מהארץ הוא יצטרך להגיש בקשה ספציפית בנושא. יצויין, כי המשטרה ביקשה רק את הפקדת דרכונו של נוה, זאת למרות יכולותיו המיוחדות של נוה להעברת אנשים ונשים בגבול ללא החתמת דרכון.

ובאותו עניין, לאחרונה כזכור הוגש כתב אישום נגד נוה וידועתו בציבור בר כץ, זאת בגין יציאה ומישראל וכניסה לישראל שלא כחוק. לפי כתב האישום, נוה הגיע יחד עם האשה שעמו אל עמדת הביקורת, ועברו באמצעות כרטיס המעבר שהודפס עבור נוה בלבד, תוך כדי שהם טוענים כי שניהם הזדהו בעמדת הבידוק.

לפי כתב האישום, הטקטיקה הזו חזרה גם כאשר הם יצאו מישראל וגם כאשר הם חזרו אליה, הכל כדי שלא ליצור חשד בקרב חוקרים פרטיים שנשכרו לעקוב אחר נוה, כחלק מסיכסוך גירושין בינו לבין פרודתו חני נוה. הקראת כתב האישום צפויה להיות השבוע בבית המשפט השלום בראשל"צ.

כזכור, נוה חשוד בעבירה על טוהר המידות בנוגע למינוי של שופטת שלום, וכן בנוגע למינוי של שופט מחוזי. בשני המקרים – כך לפי החשד, קיבל נוה טובות הנאה אסורות על מנת למנות את אותם השופטים. שמות המעורבים עדיין אסורים בפרסום, כך לפי פסק דינו של השופט ציון קאפח שניתן היום. נציג המשטרה טען בדיון כי המשטרה משאירה את הנושא לשיקול דעתו של בית המשפט. אך בנוסח ההחלטה נטען כי המשטרה עצמה דרשה להותיר את צו איסור הפרסום, זאת מסיבות שהשופט מנוע מלפרטן.

בנוסף לכך, היום טען נציג המשטרה רפ"ק אסף וולפיש, כי "ביום החקירה הגלויה, עשינו כל שיכולנו כדי להתחקות אחר כל מקור שאוחז באותם חומרים או בהעתקים שלהם. ככל הידוע לנו הם נמצאים בשליטתנו המלאה, ככל שחס וחלילה אני טועה, אשמח לדעת על כל מקור נוסף כדי לשים את היד על החומרים". דבריו של וולפיש נאמרים על רקע הטענה של נוה ופרקליטיו, כי החומרים שכזכור הגיעו לידיה של כתבת גלי צה"ל הדס שטייף, עברו גם לעוד כמה גורמי תקשורת לפני שהגיעו אל המשטרה. מדבריו של נציג המשטרה אנו רואים הכחשה גורפת לטענות האלו.

מאידך, דיווחים בכלי התקשורת טענו כי המשטרה פנתה לגלי צה"ל וחדשות 13 וביקשה מהם למחוק את החומרים שבידם שנלקחו לכאורה שלא כחוק ממכשיר הפלאפון של נוה.

כתיבת תגובה