המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד בעלי חברת 'אדמה'

לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב מינה מנהל מיוחד לחברה שעסקה בשיווק קרקעות חקלאיות, נכנסה גם המשטרה לתמונה. בעקבות תלונות של לקוחות, פתחה המשטרה בחקירה פלילית נגד בעלי החברה

השופט אורנשטיין, צילום : Eric Sultan , פלאש 90

פרשת 'אדמה' לרדת מהכותרות. היום (א) נודע כי המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד בעלי החברה, אורן קובי. החקירה נפתחה לאחר שלקוחות התלוננו נגד קובי במשטרה, בין היתר, בעקבות דברים שעלו בדיון בבית המשפט בבקשתה של החברה לעכב את ההליכים נגדה, ובבקשתו של אחד הלקוחות להורות על פירוקה.

אדמה נקלעה לקשיי נזילות וחובותיה מוערכים בכ-32 מיליון שקל. הטענה המרכזית של הלקוחות היא שחברת האם בה שולט אורן, משכה ממנה סכומים גדולים בטרם הגיע מועד מימוש הרווחים. בשבוע שעבר, בעת הדיון באולמו של השופט איתן אורנשטיין, אמר זה האחרון לבא כוחו של אורן: "הלקוח שלך לקח כסף של אנשים שהיה צריך להגיע לחשבון נאמנות של עורכי דין, והכסף הזה משום מה יצא לכל מיני מטרות אחרות".

אורנשטיין ביקר את התנהלות החברה ושאל להיכן נעלמו 25 מיליוני שקלים מכספי לקוחות אדמה שהיו אמורים להיות מופקדים בנאמנות אצל עורכי דין. "אני לא רוצה לדבר על משרדי עורכי הדין שהכסף הזה היה אמור להיות שמור אצלם", אמר השופט.

נציגי הרוכשים טוענים כי החברה פעלה לצרכי מרמה. "הם כותבים שהם משכו דיבידנדים בטעות. מה זה בטעות. הם מתארים למעשה הונאה", אמר עורך הדין שי מילוא שמייצג חלק מלקוחות אדמה. באדמה אמרו כי הדיבידנדים נמשכו מתוך הנחה שהעסקאות ייצאו לפועל וכי מדובר "בהלוואה". בית המשפט מינה את עורך הדין חגי אולמן לתפקיד המנהל המיוחד של החברה ועדיין לא קבע אם יעוכבו ההליכים נגדה או שפירוקה יאושר.

באדמה טענו כי הנזק ללקוחות יהיה גדול הרבה יותר אם החברה תפורק. בבקשה להקפאת הליכים נכתב כי "בחודשים האחרונים נקלעה לקשיי נזילות אשר אינם מאפשרים לה השלמת העסקאות מול בעלי הקרקע ורישום הערות אזהרה לטובת הרוכשים בהתאם להתחייבויותיה". הטענה המרכזית היא שכספים רבים הושקעו בשיווק והם אלה שגרמו לחברה קשיי נזילות.

 

כתיבת תגובה