"להעלות את החרדים לעבודה"

בעקבות דוח בנק ישראל לבחינת מצב המשק בשנה הקודמת, אמר נשיא המדינה כי כשם שהעלייה מרוסיה הרחיבה את המשק הישראלי, כך ה"עליה" של החרדים לשוק העבודה ותעניק למשק ברכה אדירה

מרק ניומן-פלאש90

נשיא המדינה ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (א) לדוח בנק ישראל לשנת 2015 ואמר: "קיבלתי בברכה את הדוח המשמעותי הזה המספק תמונה רחבה וניתוח מעמיק של מצב המשק הישראלי. זה דוח המשמש כלי מרכזי בידי קובעי המדיניות. עבורי, הדוח הוא עדות נוספת לרמה המקצועית המעולה של השירות הציבורי בישראל בכלל, ושל אנשי בנק ישראל בפרט. הדוח הזה מלמד כי דרג מקצועי חזק ועצמאי חיוני לשגשוגה הכלכלי של ישראל, באותה המידה שהוא מחזק את חוסנה הדמוקרטי".

ריבלין ציין בדבריו את הצמיחה המתונה בישראל בדומה ליתר העולם המערבי, והדגיש כי לצד זאת יש בנתונים גם בשורות מעודדות כגון עליית חלקו של המגזר הפרטי כמרכיב משמעותי יותר בצמיחה של  המשק.

"המשמעות היא כי יש עלייה בכוחו הכלכלי של האזרח הפרטי", אמר הנשיא והוסיף: "זו תופעה המשמחת אותי כליברל. בל נשכח, השקעה באזרח הפרטי בשירותים עבורו ובאיכות חייו, צריכה להיות אבן הפינה של צמיחת המשק. חוסנה של ישראל אינו נמדד רק בגדרות ואמצעי לחימה. בטחון ישראל תלוי בחוסנה של החברה הישראלית, וחוסנה של החברה קשור קשר הדוק ליכולת של כל אזרחית ואזרח לחיות בשגשוג."

והייתה גם התייחסות לחרדים, איך לא. "אני מודאג במיוחד מהריכוז ההולך וגדל של העושר בידי קבוצות מצומצמות יותר ומתחולת העוני החריגה בקרב משקי בית, חרדים וערביים", אמר ריבלין והמשיך: "מדינת ישראל החלה ליישם תכניות הכשרה והשמה בקרב האוכלוסיות החרדיות והערביות, אולם עלינו לעשות, ואנחנו יכולים לעשות הרבה יותר. אני מאמין כי כשם שהעלייה מרוסיה הרחיבה את המשק הישראלי ונתנה לישראל דחיפה כלכלית אדירה בשנות התשעים, כך ה"עליה" של החרדים והערבים לתוך שוק העבודה הישראלי תרחיב את המשק הישראלי ותעניק לו ברכה אדירה".

כתיבת תגובה