הנתיב היבשתי למפרץ הפרסי מתרחב: הסכם שינוע לדלקים 

טראקנט משלימה את הנתיב היבשתי למפרץ הפרסי: חותמת על הסכם שינוע לדלקים ומוצרים נלווים – מהים התיכון לארצות ערב דרך נמלי ישראל | המדובר בקו ההמשך של הנתיב היבשתי אותו מפעילה החברה בחודשים האחרונים | להערכת החברה, מדובר בכ-800 משאיות בכל חודש

מנכ"ל טראקנט חנן פרידמן בארוחת צהריים עם שר תחבורה מאחת ממדינות המפרץ

טראקנט מדווחת כי חתמה על הסכם פיילוט ומזכר הבנות להסכם מסגרת מפורט ובלעדי בין החברה לבין חברה מהמפרץ הפרסי, המתמחה בהובלה, אספקה ואחסון דלקים מזוקקים ומוצרים נלווים.

על פי הסכם הפיילוט, בכוונת הצדדים להתקשר בהסכם מסגרת מפורט ובלעדי על פיו החברה תשמש כספק בלעדי של שירותים לוגיסטיים, באמצעות פלטפורמת טראקנט, להובלת דלקים מהים התיכון עבור השותף העסקי לשם הספקתם ללקוח של השותף העסקי במדינה במזרח התיכון.

שני הצדדים הסכימו לבצע פיילוט לבחינת יכולות החברה ויעילות פלטפורמת טראקנט בארגון, ניהול והוצאה לפועל של הובלות דלקים מנמלי הים התיכון של ישראל למתקן ייעודי במדינה במזרח התיכון על ידי ביצוע הזמנת הובלה של משלוח יחיד של כ- 33,000 ליטר דלקים, בתמורה לסכומים שנקבעו בהסכם הפיילוט.

במסגרת הפיילוט והסכם המסגרת (ככל שייחתם) יכללו שירותי פלטפורמת טראקנט דיגיטציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

בהסכם הפיילוט התחייב השותף העסקי כי במשך תקופה של 180 יום ממועד חתימתו ימנע השותף העסקי מלהעסיק גורם אחר שאינו החברה בביצוע הפיילוט או הספקה דומה של דלקים על פי הסכם ההספקה.

בכפוף להצלחת הפיילוט, הצדדים ינהלו מו"מ לחתימה על הסכם המסגרת המפורט, וזאת במהלך תקופת הבלעדיות, אשר ככל שיידרש לצורך השלמת ניהול מו"מ בתום לב בין הצדדים, תהא ניתנת להארכה ב- 90 יום נוספים. כמו כן הצדדים יבחנו את אפשרות השקעה של השותף העסקי בחברה או כל צורה אחרת של שיתוף פעולה בין הצדדים שתוסכם ביניהם.

המשא ומתן על הסכם המסגרת, יתבסס על הוראות הסכם הפיילוט ועל תנאי בלעדיות ביחס לכל הסכם ההספקה של השותף העסקי בהיקף של כ- 34 אלף טון בחודש ובהיקף כולל של כ- 2 מיליון טון דלקים במהלך תקופה של 5 שנים. בהנחה והסכם המסגרת אכן יחתם ביחס לכמויות הדלקים האמורות, הדבר יצריך, על פי הערכת החברה, הובלה בכ- 800 מכליות בחודש.

חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט מסר כי "לאור הצלחת הקו היבשתי שאנו מפעילים בין המפרץ הפרסי לנמלי ישראל בחודשים האחרונים, הנותן מענה לסחורות המבקשות אלטרנטיבה מהירה ובטוחה לנתיבי השיט המאויימים על ידי החות'ים, אני שמח לבשר על הסכם פיילוט ראשון מסוגו, לבחינת התכנות להעברת כמויות גדולות של דלק ומוצריו הנלווים מהכיוון ההפוך: מהים התיכון, דרך נמלי ישראל וממנה לארצות ערב והמפרץ הפרסי. המדובר בהשלמת הנתיב המעגלי, שתאפשר את שילובה של המערכת של טראקנט המתמחה בהתאמת מטענים למובילים ריקים. אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפכת שילוח האקספרס שמכוונת להפוך את  ישראל לצומת מרכזי לסחר בינלאומי".

כתיבת תגובה